|
|
|
|---|---|
|
hej allihopa och gott nytt år undrar om det går att få bort felkoderna har nu bytit boxen till vxllåda kosta mig 800 men en början i alla fall men getribeprogramme kommer upp så felet låg väl inte i boxen undrar om det finns nåt sätt att kolla så lådan funkar så jag kan utesluta den med | |
|
Kör ett test hos bmw så får du reda varför den går in i nödläga för växellådan... Kostar 500kr (för mig iaf) West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
bmw har gjort ett test och det står 9 magnetventil r spaerr pin 20 på sg ,pin 2 på 8 polig vxllådskontakt inbördes förbindelse avbrott eller kortslutning till b- jag har mätt upp kablarna pin 20 och pin 2 med ohm och det är kontakt på kablarna har även mätt upp dom andra problemet är att jag har tummen mitt i handen när det gäller el några förslag har även studerat manualen men hittar ingen som heter b - |
|
|
Det låter som antingen kabelbrott i lådan eller en magnetventil som är kass... för att mäta upp kablarna i lådan så måste du plocka ner ventil paketet har jag för mig... när du då ändå har det nere så kan du kontroller alla magnetventilerna med ett 12v batteri.. Jag fick samma fel en gång (det berodde på fel låda så där satt ingen magnet ventil på det stiftet) Är nog tyvärr bara att riva ner om du vill få reda på svaret.. Lycka till! MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
och dom sitter under tråget förstås hur kollar jag dom då ska väl ändå byta olja och serva låddan tänkte jag gillar inte automater |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.