AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.864

ALPINA Träff i Buchloe. OBS! Datumet ändrat till 1-3/7 2005

Sida 3 av 4
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Bruno.

Om man åker från Stockholm så är det en lagom dagstur ner till Trelleborg och sedan ta kvällsbåten över till Travemunde.
Då kommer man fram tidigt på morgonen till Tyskland och sedan har man en härlig dag på Autobahn framför sig( ca 90 mil).
Jag har för mig att prisskillnaden jämfört med att åka över Danmark är väldigt liten , dessutom är det skönt att inte tokstressa med att köra i ett svep ner .

På fredag morgon(24-6) kommer ALPINA att ha en visning av fabriken , men man tar endast emot 100 personer och dessa måste vara medlemmar i Alpina-Gemeinschaft.
Jag har pratat med ansvariga i Klubben och de säger att man ska vara medlem för att delta i aktiviteterna. Passagerare i bilen behöver ej vara medlemmar.
Jag kommer inom kort att få alla ansökningsblanketter som behövs för medlemsskap och skickar gärna ut dessa till de som vill bli medlemmar , det kostar 36 Euro -år.

Hälsningar
Ando

zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Vi har bokat rum på stadtshotel i Buchloe. Det kostar 82 Euro för dubbelrum och 115 Euro för trebäddsrum med frukost. Vi kommer ned den 23:e. Det finns rum kvar, men det gäller nog att skynda sig. Länk

MVH Micke

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
OBS...OBS...OBS

Med största sannolikhet kommer datumet för Alpina-Gemeinschafts träff i Buchloe att ändras !
De datum som nämnts är 17-19/6 alternativt 1-3/7.
Orsaken till ändringen är att Andy Bovensiepen och Dieter Quester(som ska närvara vid träffen) befinner sig i England helgen 24-26/6(troligtvis på Goodwood festival of speed)

Denna ändring innebär kanske att fler Alpina entusiaster kan komma "loss" och åka med ner..
Ett datum kommer inom kort.....

Hälsningar
Ando

V12 LeMans
Jag tror inte på 17-19/6 , för då körs ett väldigt berömt race i Frankrike .(men jag kan ha fel naturligtvis)
Vad fan är detta för planering..
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
B10 ALPINA.

Jag håller med om att man inte skulle ha gått ut med ett datum om inte allt var 100% spikat och klart , men som tur är så är det långt tid kvar till träffen.
Jag har kollat med Stadshotellet i Buchloe och för de som har bokat där är det inga som helst problem att boka om.

Hälsningar
Ando

Östergötland 2 st alpina B-10 3,5 som åker ner Norrköping

Billy B-10
Länk
Vore en klar fördel om du nu tar reda på vilket datum träffen kommer att vara på!
Inget kanske eller ev, datum.
Trodde det var lite mer ordning eftersom Alpina fyller 40 år.

Har en hel del annat att planera för att vi ska kunna åka på en sådan här tillställning.
Dock så ser jag verkligen fram mot detta.
Visa användare
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jag vill bli medlem i alpina-gemeinschaft. Bara skicka så fort du fått pappren A.G.

Ska ner till varje pris!
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
B10 Alpina.

Jag har bara vidarebefordrat de uppgifter jag fått från Alpina-Gemeinschaft , inget annat !

Ando

Mhmm .. ja det var ju bra planerat då av Alpina-Gemeinschaft !
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
B10 Alpina

Det är nog mer Alpina själva som inte har haft riktig koll på agendan för sina anställda !
Alpina-Gemeinschaft fick OK av Alpina på det datum som först gällde , men sen kom man med info om dessa personers förehavanden under det veckoslutet.....

Ando

zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Hej skickar in ett citat från m5board
I was chatting with ALPINA today and they are still not planning anything to celebrate the 40 years !

But I was able to confirm that the BMW Car Club GB will be visiting the factory (as part of a longer BMW Factory tour) on the 23rd June.

Jeff is organising that trip.

manundrar ju lite har avbokat rum och färja

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Zputnic.

Vem har någonsin sagt att det är Alpina som ska anordna en träff ? Enligt Alpina-Gemeinschafts medlemstidning nr 4-04 så spar Alpina med det "festandet" tills man fyller 50!

Det är alltså ALPINA -GEMEINSCHAFT som firar Alpinas 40 år genom att hålla sin årliga träff i Buchloe.

mvh
Ando

zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Ok
BMW klubben i England är ju bokad den 23-6 för visning av fabriken det var det jag reakerad över.

Ando.

Tagga ner lite..
Vi vill bara ha den riktiga informationen ang, denna träff.
Så vi kan planera in med barnpassning mm.

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
B10 Alpina.

Det är FEM MÅNADER kvar till träffen och ett bestämt datum kommer vilken dag som helst , tycker du då inte att det är onödigt att folk börjar spekulera utan att veta fakta ?

Och jag är inte det minsta upprörd utan ser fram emot en väldigt trevlig träff i Buchloe.

Ando

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Angående datumet för träffen så är den senaste informationen att det kommer ett besked under den här veckan.

Jag har nu fått de underlag som behövs för att bli medlem i Alpina-Gemeinschaft, så den som har intresse av att bli medlem kan skicka mig sin adress så skickar jag handlingarna per post.

Hälsningar
Ando Gunnarsson

An
3
Anders Hagersten
ALPINA B6 2.8 -93
Z3 -97
Hej!
Hoppas på svar om datum till Alpina träffen i Buchloe
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hej Anders.

Det var sagt att ett datum skulle komma under januari månad men jag har fortfarande inte fått något besked !

Jag har skickat mail och sagt att vi som har lång resväg behöver veta datum så vi kan planera ledighet osv , men så fort jag får besked så meddelar jag detta.

Hälsningar
Ando

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.