AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.865

ALPINA Träff i Buchloe. OBS! Datumet ändrat till 1-3/7 2005

Sida 2 av 4
Landsberg am Lech ligger helt korrekt bara en bit ifrån och är en lite större stad än Buchloe.Lite bilder från en träff i Bad Wörishofen: Länk
Hej på er !
Dom som inte kan eller har möjlighet att åka så långt har ju möjlighetn att åka till BMW CS 20 års träff i knutstorp,
där kommer ALPINA GEMEINSCHAFT att vara med sina medlemmar.
Lazy: har du nått datum på den träffen?

Mvh Jocke
www.frid.cc
Frid:
Nej jag vet inget datum än men det skulle vi få reda på i januari numret av Alpina gemeinschaft.

Men det blir i Augusti nån gång,annars kan du ju kolla på BMW CS sida där lär det ju stå vilket datum dom har tänkt att ha 20 års jubileet.

Mvh.Lazy
Alpina Gemeinschaft
BMW CS
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jävlar va skoj d skulle vara! Skall genast konsultera resten av Ångeligans Alpinakillar.B7an på födelsemark...

jimpa
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Tryggvesson:

Jag ska kolla om det är möjligt att få dispans på milen om man "enbart" har en vanlig entusiastförsäkring.

Frid : BMW CS 20 års träff är bokad till helgen 13-14/8 och det stämmer som Lazy säger att ett "gäng" kommer från Alpina Gemeinchaft (den information jag har i dagsläget säger 6-10 bilar).
De kommer att vara i Sverige under en vecka och jag ska förutom att vara deras värd nere på Knutstorp även visa dem Stockholm med omnejd .

Jimpa.
Det är väl klart att du ska med !

Hälsningar
Ando

Vore mycket intressant att få besked angående dispansen: A.G. Jag har liksom Tryggvesson bara entusiast via LF. Har för mig att man kan maila han som är ansvarig för entusiastförsäkringen hos LF ang dispans. Men minns inte riktigt. Snällt av dig att kolla upp det!

Mvh Tobias

Mvh Tobias
A.G: Tack..
Synd, har ev. ett race i tyskland då..=(

Mvh Jocke
www.frid.cc
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Jag har idag varit i kontakt med LF angående "mildispans" när man har en entusiastförsäkring på sin bil.

Som det ser ut så verkar det inte vara några problem att få dispans för denna resa oavsett om man har Klubb eller vanlig entusiastförsäkring , observera att dispansen gäller enbart för denna resa.
De som är säkra på att åka med ner kan maila mig namn och bilnr samt om bilen har klubb /vanlig entusiastförsäkring , så ska jag samla ihop detta och vidarebefordra till behörig på LF.
Det finns fortfarande tid att göra detta men det är givetvis försent och komma en vecka innan med sina uppgifter !

Jag har idag bokat rum på Stadshotellet i Buchloe :-)

Hälsningar
Ando

Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
låter trevligt med en alpina träff.. synd att man bara har en 2.8:)
men förhoppningsvis finns det pengar till en ny lack till våren:)

en annan kör ju med trafikförsäkring:) lite dyrare men då kan man ju köra ganska mycke..

Alpina Power!
Östergötland 3 st B10 3,5 som åker ner, Norrköping.

Mvh..
Micke Skiöld
Länk
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
A.G:
Du skrev att du skulle anordna en "gemensam" resa ner!? Är det tänkt att vi ska köra ner i grupp tillsammans eller? Meddelar dig ang. försäkringen när jag säkert vet att vi ska åka. Men det lutar åt att det blir av, skall kolla detta idag och försöka få fatt på hotellrum om det nu finns. Var det här du bokade Länk . Hur funkar det med mildispansen sedan när jag skickar uppgifter till dig?

/Erik Tryggvesson
BMW CS #05162
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Erik.

Jag kommer att åka från Stockholm den 22/6 och de som vill får väldigt gärna följa med och det går givetvis också bra att "hänga på " längst E4:an.
Jag bokade på den länk du anger.
Ang mildispansen så kommer jag att göra en lista och skickar den sedan till berörd person på LF Stockholm som sedan kontaktar respektive länsbolag. Sedan tror jag att en bekräftelse på dispansen kommer att skickas ut till försäkringstagaren .

Hälsningar
Ando

bmw alpina b3
hej jag funderar åka ner till croatien på semester med min alpina så varför inte åka förby en dag där det skulle vara kul mvh
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
A.G > Det vore väl roligt om vi var ett par stycken Alpinor som åkte ihop? Borde ju vara en del som borde ansluta längs vägen eller så kan man ju mötas i Malmö?

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Hej Alpina vänner
Detta låter väldigt intressant om man kan få dispens från LF..
Hur långt är det tor Stockholm-Buchloe? Vad betyder EZ resp DZ?
Ando: Är tanken att övernatta någonstans på vägen dit/hem?

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
EZ betyder Einzellzimmer (stavning?) dvs. enkelrum
DZ betyder Doppelzimmer dvs. dubbelrum

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Sthlm-Buchloe x2 = ToR Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hej
Ska Ni ändå åka dit, planeran i BMW museumet i Munchen också, sedan skulle jag åkt hem över Singen och besökt
Länk

Gjorde den resan 2002 och ångra det inte :)
852
Sörpan
325xi -02
Om man nu ska till Singen så glöm inte Ringen... ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.