AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.863

ALPINA Träff i Buchloe. OBS! Datumet ändrat till 1-3/7 2005

Sida 1 av 4
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
2005 fyller ALPINA 40 år !
Detta kommer ALPINA GEMEINSCHAFT (Tyska Alpinaklubben) att fira med en stor träff i Alpinas "hemort" Buchloe den 24-26/6. [Red. Ändring: OBS! Datumet är ändrat till 1-3/7. Läs mer senare i denna diskussionstråd. /Admin]

Denna träff kommer att bli den största Alpina träff som någonsin anordnats !

Jag kommer att försöka att anordna en "gemensam" resa ner och detta kräver givetvis en hel del planering.
Buchloe är ingen stor stad så antalet hotellrum är begränsat .
De som är intresserade att följa med ner bör kontakta mig så vi kan börja ordna med rum så snart som möjligt .

Jag har fått förfrågan om att vara officiell representant för ALPINA Gemeinschaft i Skandinavien( och givetvis tackat ja ) ,så alla som har frågor eller är intresserade av att bli medlemmar , tveka inte att kontakta mig.

ando.gunnarsson@bmwcs.com , staffansberg@kolumbus.fi

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag kanske kommer förbi och tittar. Ska vara i Bayern i några månader detta året och kanske kommer med på träffen, tyvärr utan en Alpina. Intresse finns ju och om man får lite mer inspiration så kanske man också skaffar en Alpina längre fram.

Är det spikat den 24-26/6? Var någonstans i Buchloe kommer träffen att vara?

//Schnitzer

V12 LeMans
Låter himla trevligt .
Buchloe ligger inte så långt från Munich , och avstånden till närliggande orter är inte så stort , så hotellrum borde inte vara några problem om man inte tvunget vill bo i Buchloe .

B5-probefahrt ? ;-)

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Schnitzer :

Ja , datumet är spikat och klart .angående plats så tror jag att det kommer att vara i direkt anslutning till Alpina fabriken.

V12 LeMans:

Det kommer med största sannolikhet att bli minst 150 bilar på träffen varav de flesta förare/passagerare kommer att behöva logi.
Helst vill nog de flesta bo i Buchloe men sen är avståndet till Mindelheim(ca 25 km) och Landsberg (ca 12 km) inte så stort.

Den resa jag planerar är med bil , det vore väldigt trevligt om vi kunde få ihop en samling svenska Alpinabilar
och åka ner genom Tyskland .

Hälsningar
Ando

Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Äntligen, har jagat information om denna träff ett tag. Jag och min bror ansluter oss gärna tillsammans med dig i vår B6:a.

Skickar ett mail till dig Ando.

/Erik - BMW CS #05162
Inte helt omöjligt att jag har en lägenhet ledig i Bad Wörishofen vilken är grannsamhället till Buchloe vid den tiden för träffen.Den går att låna för BMW vänner.Annars så finns det hur mycket hotelrum som helst på denna ort då det är en kurort.
Här finns karta över allgäu/Bayern : Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
För en som har dålig koll på vart Buchloe ligger, hur långt ned i landet ligger det från Puttgarden?
Nästan så långt ner man kan komma i Tyskland inte långt från Schweiz/Österike
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
stensth:
Puttgarden-Buchloe = 923km Länk

/Erik - BMW CS #05162
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En färd med bilen en dag tar man sig lätt ner till München från Puttgarden.

//Schnitzer

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ok, 92 mil var ju inte så långt! Går ju på 6 timmar!=) Näe skämt och sido, det låter intressant det här...
låter mycket intressant, däremot att rulla ned i Alpinan när man har den entusiastförsäkrad låter tyvärr inte så lockande... Då kan man ju inte köra något mer det här året ;)

Men det skulle vara roligt att åka, definitivt!

/Marcus
Marcus: Man kan väl få dispans från försäkrings bolaget? I så fall åker ja ned... Då får man ställa M3an på andra sidan vägen då =)

Mvh Tobias
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hade varit otroligt att samåka ner...
Tänk er 10-15 högprestanda BMW på rad i friheten!

Skulle dock behöva long-range tank på Alpinan, får stanna och tanka stup i kvarten :)

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tobias 320i-94: Då kommer kanske din och min bil att stå bredvid varandra! :)

//Schnitzer

Alpinas extratank i en Alpina B6 3,5 (dvs 95 liter) och Rothenburg o.d.T. (i krokarna kring Nürnberg) går med marchfart 170-180 km/h upp till Hamburg. Då drog Alpinan 1,7 liter milen, sjukt mkt. Några etapper uppe i 250+ km/h mätarfart och ofta uppe i 220 km/h. Folk flyttar sig snabbt från vänsterfilen med en Alpina :)
Tryggve: Hehe, tja.. en annan tankar ju 95 liter varje gång så du får nog skaffa extratank i bilen och fylla på under färden ;)

Tobias? Har du hört talas om någon som fått dispens? Låter ju ganska logiskt egentligen men jag kan tänka mig att det måste vara svårt att få det..

/M
Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
Da jeg var i Buchloe i sommer lå jeg på et hotell i Germering, Hotel Huber. Länk
De hadde egne garasjer som kunne leies.
Germering ligger rett utenfor Munchen, 53 km fra Buchloe.
Flott hotell rett ved jernbanestasjonen.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Vad trevligt att det finns intresse för en gemensam resa ner !

Om man har sin bil Klubbentusiastförsäkrad genom BMW CS så stämmer det att man kan få "dispans på milen" för en Klubbrelaterad träff utomlands.
Jag kommer att sluta som försäkringsansvarig i BMW CS vid årsmötet i Mars , men jag ska prata med LF under denna månad så jag kan få klart hur man får denna dispans.

Hälsningar
Ando

Jag bodde i Landsberg i somras, bara några avfarter från Buchloe om jag inte minns fel.

Länk

Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
A.G: Vår B6:a är entusiastförsäkrad hos LF men inte genom BMW CS. Ändrar detta något eller går det att ordna? För man vill ju inte lägga alla mil på motorvägen ner till Buchloe, för att sedan inte kunna njuta fullt ut av bilen resten av säsongen.

/Erik Tryggvesson
BMW CS #05162
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.