|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
powsgli |
Det finns en speciell oljetillsats att köpa för att rensa hydr. lyftare från beläggningar (slagg etc.). Nu vet jag tyvärr inte namn eller märke. Nå´n verkstad - kanske t.o.m BMW vet vad den heter. Burken är på ca. 2dl och kostar runt hundringen. Lyftarna kan låta om de blivit "skitiga" invändigt. |
|
Tjena! Wynns lyftar rengöring heter medlet, finns på MBD i malmö, men finns även på nätet att beställa ifrån . Länk .. har funkat för mig .. OBS man bör köra en hel del mil innan det börjar verka helt, tror inte att det blir bra efter 10 mil .. mvh Daniel |
|
|
Tjena! Ser att du redan fått många svar men skickar ett ändå. Hade exakt samma problem som du hade speciellt tickade det på ena siden kommer inte ihåg vilken. Trodde(Hoppades) på att det bara var grenrörspackningen o bytte den men lät exakt likadant va runt på diverse verkstäder men ingen kunde svara. Till sist fick jag svaret att en av lyftarna förmodligen var dålig och inget man kunde testa resultatet skulle bli att man fick byta alla lyftarna en liten kul kostnad på en 7-8000 spänn. Ett tips o höra om felet kommer inifrån motorn i alla fall på det felet jag hade så prova o ha motorn igång o ta loss luftfiltret snabbt låter det mer då så e risken stor att det är lyftarna. MVH |
|
ErikNilsson |
Hur pass servad var din bil? Menar alltså om detta är väldigt ovanligt och att motorn är totalt slutkörd, eller om det faktiskt inte här helt ovanligt? Min motor har gått 15.000 mil så det är kanske en slitdel som man får bita ihop och betala? Jag har bara haft bilen i 1 år men enligt serviceboken så ska den vara servad exemplariskt, fast man vet ju aldrig om den är förfalskad. /Erik |
|
Min motor är fullservad enligt bok och det tror jag på jag var på BMW igen igår efter jag hade besiktigat och fått otroligt höga avgasvärden ska prova och byta lambda-sond idag och se om det blir någon bättring. Blir det inte det så är det väl krökta ventiler eller kass lyftare :) ***///Mörk*** |
|
|
Vet att denna tråd är från stenåldern.. men.. Har samma problem som ***///Mörk***, undrar om han kan ge några råd.... "First listen then shift" |
|
|
Detta är vad jag har fått för tips av mina saab-vänner. Då tryckarna är av samma fabrikat (INA) och ser likadana ut så borde det fungera också i Bmw spisar. Kör motorn genomvarm min 30min. Lyft av ventilkåpan och tryck hårt på tryckarna med tex en trästav när de är i sitt översta läge (stängd ventil). De ska då vara tvärstumma och inte ge vika ellar kännas det minsta mjuka!! Hittar man ngn som uppför sig på detta sätt så är det bara att byta. Hört talas om flera som fått tysta motorer efter att bara ha bytt en el två tryckare. Man kan oclkså försöka rengöra de när de är borttagna genom att trycka ihop de och fylla på med ny olja och upprepa detta några gånger. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.