|
|
|
|---|---|
|
Till min gammla hink... Köpte haynes boken men deras schema är ett skämmt ju. Bilcentralen låter mest "dhöööö mmmm ehhhh vadå sa du??" när jag ber om sånt. I haynes boken: " typisk kopplingsschema för luftkonditionering" kan det heta. o så finns det en (1!!!) schema för alla bilar 3 som 5 serie från 81 till 91 Suck. jag måste nämligen rensa upp bland mina sladdar både i och utanför kupén. Nån tidigare ägare har ju fått för sig att när något inte fungerar då drar man bara nya sladdar o reläer... | |
|
Kolla om du hittar vad du söker här: Länk Eller här Länk /Fredrik |
|
|
Hermander: jättebra sida den första. den andra är för ny för min bil. det som jag e ute efter först o främst är AC styrningen på 88orna. det fanns däremot inte med på listan där :( annars är det en suvären sida |
|
| Jag har elschemor i PDF format. Maila om du behöver något. | |
|
har mejlat... just nu sitter jag o lär mig ryska med hjälp av Länk så jag kan tolka menyn på Länk |
|
| Jag tittade in på din ryska länk men hittade ingenstans något om kopplingsscheman för luftkonditionering. Leta nån annanstans... | |
|
Här är elschema till stora kliman på E32, E34 är mycket lik: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik: Tack för länken men jag har ingen "ac control unit" dvs den stora databoxen som han sliter fram bakom värmepaketet... såvitt jag vet så finns allt styrning inbyggt i den lilla dosan med reglagen. Nån som vet bättre? väldigt tacksam för alla tips, information då jag verkligen vill reda ut det här med avklippta / skarvade sladdar... om vi inte hittar nåt schema så får jag väl montera tebax mitt "stand alone ac managment system" (dvs 10 sladdar 2 reläer o en hemlig grunkalåda) |
|
| erik: nu såg jag att bild nummer 3 på din länk e full med så kallade "flap motors" dvs spjällmotorer. jag har inga såna dvs vi är helt fel ute... | |
|
Länk bör principmässigt fungera även för din bil, lilla klimatanläggningen (med AC, men utan spjällmotorer) heter IHKR. Du har version 1 i din bil, den beskrivna är version 3 med mikrofilter. Det finns mycket info på tyska om värmesystemet att hitta här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack så jättemycket Erik! Nåt utav dem här borde stämma. Ska bara skriva ut så jag kan se hela på en gång... Det är först då jag kan avgöra vilken som är det rätta. |
|
|
Jag försöker hitta den där kontakten där man delar motorkabelhärvan, X20 har jag kommit fram till att den heter. Någonsom har hittat den i djungeln av elscheman? Det är en 25-polig kontakt (skruvkontakt) sitter på torpedväggen |
|
| Ett tips till er som har problem med ryskan är att använda denna översatta variant Länk | |
|
Fungerade visst lite bättre på denna sidan såg jag Länk |
|
| Kane, jag läste att du hade kopplingsschema/elschema i PDF format. Har du något över den stora klimatanläggningen i E34? | |
|
MrAndersson: kolla mailen Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.