|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag tycker kassetthållaren mellan sätena är rätt frän!, hög imponeringsfaktor när man "snäpper" upp locket & "poppar" upp ett blandband från 89! :-) Autoreverse...vilken teknik! |
|
|
Hade någon halvmodern CD-spelare i M3e30:n som satt i då jag köpte den, passade inte alls till den övriga inredning, hemskt. Lyssnar aldrig på band men i en gammal BMW ska det sitta en originalbandare mest för sakens skull. |
|
|
Gasar-Magnus Jepp vi är stockkonservativa inga nymodigheter här inte:) |
|
pob |
Nej bandare går bort hur det än är anser jag då.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Problemet bara accelererar tycker jag. Fler bilar får radio/navi/tv integrerade i bilens inredning/elektronik. Det är megaskit tycker jag. En BMW bör ju rulla i mist 15 år. Men elektroniken är ju kass efter kanppt 3 år. När min bil byggdes fanns ju knappt, GSM, MP3, GPS eller DVD. Nu stänger man ju ned både FM och Analoga TV sändningar, ska man skrota ut alla bilar på samma gång eller??? |
|
|
Var tog begrepp som "High Speed Dubbing" och "Soft Eject" vägen? Den tid är svunnen då Dolby stod för brusreduceringssystem och inte något sex-punkt-ett-mumbojumbo... :-) Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Jag har monterat in min gamla Alpinabandare igen efter att cd-n blev norpad. Orkar inte köpa ny cd igen då tjyvarna väl kommer norpa den igen... Polarna brukar bringa med gamla 80-tals band ibland när man ska ut på långfård så det blir lite folkligt o festligt! |
|
|
Ingen hembränd CD-skiva i världen kan inbringa samma känsla som ett klassiskt blandband. Idag tar det cirka trettio sekunder att göra en CD-skiva på datorn. När det begav sig på det ljuva åttio-talet kunde en hel söndag ägnas åt att komponera samt spela in ett välljudande blandband. Nittio minuter inspelad musik tog faktiskt nittio minuter att spela in. Idag tar det som sagt trettio sekunder. Det måste funnits mer timmar på ett dygn på åttiotalet? Att kopiera från band till band gick däremot i rasande takt tack vare High Speed Dubbing... Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
bjoerck: hehe ja man undrar ju vad man har ersatt de dära 90-minutrarna med idag!? Porrsurfning möjligtvis? ;) |
|
|
Ett vältajmat blandband krävde stor omsorg och precision. Stoltheten och imponatorfaktorn var stor när autoreverse-funktionen klickade till två sekunder efter sista låten på varje sida. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Bandare verkar ha varit riktiga höjdartider! Min förra SO-lärare berättade om sin stolta bandsamling, där han hade all sin favoritmusik samlad. Han såg riktigt stolt ut, och väldigt ledsen när han berättade om hur hans elaka bror förstörde alla band med en magnet! /erik |
|
| Hejja Bjoerck äntligen en som suttit och pausat,spolat fram-tillbaka trixat en hel kväll och blivit skitstolt över sitt blandband från P3s utbud.Jag minns den dagen med stolthet då jag köpte min första bandare med autoreverse och dolby B inte dolby C för det fanns ännu inte. | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag kan inte låta bli att bidra med min syn på saken. Jag tycker mycket om att se en 1980 eller tidig 1990-tals BMW med en original BMW Bavaria i. Det skall vara original så långt möjligt, sedan har jag full förståelse för de som i sitt enda bruksfordon vill ha en modernare anläggning att lyssna cd i. Men en originalradio av ovan nämnt märke är verkligen pricken över i i en gammal bimmer... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
BjörnB, helt rätt! Det var lika för mig när jag köpte M3:an! Så här "modernt" är min bandare: Länk Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Kassettbandar-nostalgi kan ju iofs vara kul, men inte i en modern BMW (bil öv.huvudtaget). Själv har jag inte testat bandaren vare sig på min FD 740 eller nuvarande 540 en endaste gång. Jag vet inte ens om de funkar, och jag bryr mig inte heller, den kommer aldrig att brukas i min ägo. Tycker det är märkligt att man (BMW) sätter i bandare på 2000-talet! /Lazze Länk |
|
|
Glömde tilläga att bandaren i Toyotan har inte använts än och kommer heller inte användas så länge jag äger den bilen. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Abbe > Ahh det är ju så man får rysningar! Så jäkla snyggt, en BMW Bavaria C va? Är själv på jakt efter en Blaupunkt RCM 43, BMW Bavaria eller liknande till min originalrenovering... Har ungefär 200 piratkopierade kassettband från Dubai i källaren med tidsenlig musik, ni kan nog gissa vad jag kommer lira i bilen när den är klar :) /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Japp! Bavaria C är det! Inget vidare ljud, men den passar bilen! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Respekt till dem som låter sina Blaupunkts, Bavarias sitta kvar i sina 80-talsbilar, säger jag. Det värsta jag vet är när man, i en äldre klassiker (som M3E30) trycker in en cd-spelare med front i silverfärgad plast och med en stark ljusblå bakgrundsbelysning som skär i ben och märg... Totalt vidrigt. I E36 tycker jag en cd-spelare passar sig då det är en 90-talsbil. Det skär lite i mig att jag kommer ha en icke-original Pioneer CD/MP3 tills vidare, men förhoppningsvis lägger jag väl vantarna på en original Bavaria Business CD inom en inte allt för avlägsen framtid. :) Blandband är som ovan nämnts i tråden, riktigt roligt att sitta och komponera! Glädjen är stor när man lyckas med en fin blandning. Underbart att höra tonerna av Phil Collins, Huey Lewis m.fl från en små-surrandes originalbandare i kupén. :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Abbe: Ah, exakt en sådan bandare har jag, rätt bra ljud för att vara så gammal ändå...och vilken kvalitet! Olof Ovenholm: Tack för orden...roligt att det finns några som uppskattar originalstereos...från den tiden då BMW var som mest BMW... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.