AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.402

Vem här använder band?

Sida 1 av 4
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Är det inte konstigt... jag undrar varför i hela friden bmw sätter in en bandspelar i sina bilar?.. jag har det bla i min -97 m3..(+ cd-växlare)... såg nyss en -99 E46 på börsen som har bandspelare..

Jag Menar är inte det rätt OFF men bandare?.. varför inte sätta in en cd istället?..
eller är det nån här som lyssnar på band i sin bmw?

BMDoubleVMthree

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Perfekt med bandare i bilen, får man lyssna på alla sina härliga blandband man spelade in sent 80:tal :-)

Är det inte så att tyskarna gärna lyssnar på kassetband i större utsträckning än vi i Sverige tex?

/Anton
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Den enda musik som överhuvudtaget säljs på kassett idag är väl country och dansbandsmusik? Huuuga :|
Skulle hellre se att bilarna hade MD-spelare istället för kassettbandspelare.

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ja kanse är det så...tysk dansbandsmusik... mums.. ! eller??. njaeeeeööö

BMDoubleVMthree

Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Den är till för Herb Alberts Titjuana Brass Band. Tysk marchmusik att dansa till. Finns antagligen endast på band

/Ola
Skön, skönare, BMW
bustorp
OFF eller inte......det kanske handlar om valfrihet.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Själv har jag en E46 årsmodell -01, med bandare. Den har aldrig använts av mig i alla fall, musiken kommer alltid från CD-växlaren, förutom i något sällsynt fall då radion är signalkälla.
ge
158
geson
E12 528i -79
Det finns faktiskt en del som gillar både country och dansbandsmusik, bl.a. jag själv.
Tråden gällde väl om man använde bandspelare eller inte,
inte musiksmak!
Själv lyssnar jag mest på radion
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Lyssnar nästan uteslutande på cd, någon enstaka gång på radion. Bandare finns ej i bilen, men den hade nog vart oanvänd om så var fallet.

MD-spelare måste vara den mest meningslösa uppfinningen på riktigt länge.
Jag använde band ett tag i min E30, men tröttnade pga att bandaren var värdelös (skräp från 70-talet eller nåt). Min E36 anser jag vara så pass modern att den förtjänar en CD/MP3 eller växlare.

Om jag i framtiden däremot införskaffar en gammal E24 eller liknande skall jag lätt ha en Bavaria originalbandare för känslans skull :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har bandare bakom navin i min 330.

Aldrig använd av mig såklart...Kanske skulle man ta och leta upp lite "blandade favoriter" från sent 80-tal och bli lite nostalgisk? :)

/Andreas
_____
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
geson: Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, det jag skrev tidigare var dumt :/

När jag var liten spelade vi flitigt band med Aristocats, Pelle Svanslös och liknande i bilstereon på bilsemestrarna :)

Angående MD så tycker jag att det är ett utmärkt system, synd att det aldrig har slagit igenom.

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
Jag skulle använda band om bara min 18år gamla BMWbandare fungerade men nu gör den inte det så det är radio som gäller, har fungerat i drygt två år även om jag många gånger blir galen på alla dåliga låtar och reklam, visst kan jag köpa en ny stereo då med MP3/cd men då är det löstagbarfront och inte står det BMW på den heller och det är det enda som är BMW i vinterbilen;)

Mvh Stephan
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Har en original Blaupunkt Montreaux i min, det fanns inga CD-spelare på tidigt 80-tal, så bandaren får sitta kvar, även om jag aldrig använder den, det får bli radion om man vill ha musik.

Viktigt med originaliteten på en blivande klassiker..............

Mats
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Har bandare i M3:an, dock har jag använt den bara en gång och det var för att se om den fungerar vilket den gjorde också.

I Toyotan som vi köpte i somras gick det inte att välja bort bandaren (har både bandare och CD), förklaringen var för att det helt enkelt finns ett gemensamt utrustnings packet för Europa, Tyskarna föredrar bandare tydligen!!!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Jag var tvungen att öppna tråden för att säkerställa vad den handlade om.
"Bandare" - det var många år sedan man hörde det ordet.
Så de finns kvar alltså...intressant!
Jag är en bandaremänniska.Tyskaschlagerhits på band de är grejer det.
Jag avskyr kassettband.

Därför har jag bränt skivor med mina Tyska dansbandsfavoriter (Die Vikinger - så bra!), och Bayersk Polka (Alpenland Quintett - Frau Maier) med mera! Även lite tysk country har smugit sig in. Härlig musik när man cruisar i sin BMW!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
B-M: du bekräftar väl bara vad Abbe säger. "tyskarna föredrar bandare tydligen!!!"

Skall väl även erkänna att jag har ca 200 gammla kassetband på vinden....

Ni vet väl att på 80 talet var kasettbandet världen mest spridda media??
( klar större än såväl Vinyl som böcker)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har bandare i e39:an, men den har inte används sen jag installerade cd-växlare. Ljudåtergivningen är ju inte lika bra heller.
Killen jag köpte bilen av hade en mp3-spelare i form av ett kassettband som han använde i bandspelaren.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.