AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.169

Motorbyte bmw 850 -94

to
7
torjoki
320 -85
Tjenare alla Bmw experter
Jag håller på och ska sätta i en bmw 850 motor i en nissan 200 sx,och har inte fått tag på något elschema ännu
jag undrar om det räcker med dom tre styrboxarna till motorn och växelspaken och gaspedalen för att kunna starta den eller finns det några "Gömda" styrboxar som man måste ha för o kunna starta upp den.Tacksam för hjälp
Mvh :Tor joki

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Borde gå att starta den med dom tre, men om den rt automat måste du nog koppla in den styrlådan också(sitter i bakluckan på 850 om jag minns rätt) för att den ska gå bra. Om du har manuell låda och motorstyrboxar från en automat, så måste du sätta i chip från en manuell.
Roligt projekt, lycka till!
to
7
torjoki
320 -85
Ja, det är en automat, så den boxen är tagen redan.
Behövs hastighetssensorerna vid framhjulen? Och behövs ABS-enheten? Eller kan man klara sig utan dem kanske..?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Du borde klara dig utan dom, hastighetssignalen tas i diffen om jag minns rätt, så du behöver nog ha den signalen för att den ska växla rätt, kanske för motorstyr också(den används ju tyvärr även till hastighertsspärr), hmm.. förresten.. antispinn använder nog abs-sensorerna, men har man inte abs-signalen borde den gå ok, men utan antispinn..
to
7
torjoki
320 -85
mmm det ska ju vara svårt,tack för svaren. i värsta fall får det bli eftermarknadsprut o manuell låda,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.