|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja min M Roadster och då ringer det en kille som heter Boddy Gran och säger att han ska köpa in den till sin bilfirma och garanterar att den blir såld innom 3 dagar! Vi skriver ett kontrakt som binder mig och han till affären och att jag får det pris jag begär på bilen. Firman heter Svensk Bilförmedling AB i Elslöv och han verkar inte vilja möta mig på bilfirman utan på Bilteama i Uppsala. Han sa att han skulle köpa några bildelar till en kund bil där. Han ringde från ett skyddad nr och när jag fråga om något nummer jag kunde nå han på så fick jag ett nr till ett refilkort. Vilken firma ger kontantkort till sina säljare? Vilka firmor har öppet idag?? Någon som har haft kontakt med denna man tidigare? Någon som känner till firman? Det konstiga är att det är samma kille som har ringt till mig tidigare när jag har sålt någon av mina tidigare BMW. Han erbjuder även kontant bet av bensin,mat och flyg hem! Uppskattar svar! | |
|
Bestäm möte men strunta sedan i att åka dit. Värsta sortens bedragare. En kompis blev blåst på sin 540 för ett antal år sedan. Trots att vi (kompisgänget) sa till honom att låta bli så var han så kåt på pengar att han gjorde affären. han fick 1500 spänn i näven och såg sen aldrig röken av vare sig köpare,bil eller pengar! |
|
|
Gå inte i fällan, garanterat en bedragare! Sök på forumet på "bilförmedling", "bilförmedlare", etc. |
|
|
Råkade ut för en liknande sak för fyra år sedan. Som tur var gick jag inte i fällan. En koll med passregistret dagen efter visade att han körde med falsk identitet. Åk gärna dit om du kan ta med dig en kompis som är polis, annars är det nog bättre att stanna hemma. |
|
modano |
lita ALDRIG! på folk som ringer och ska sälja era prylar. det är klart han betalar bensin mat m.m... sitbilligt för en fin bil! ni lär aldrig se röken av varken honom eller bilen igen. Det du själv skriver i ditt inlägg bör väl vara väckarklocka nog ... är det förresten du som har den silverfärgad M-roadstern? Har haft en tidigare men är nu sugen på en igen! maila mig gärna ! johan-dahl@bredband.net |
| Har du lämna ifrån dig bilen så är de väll bara vänta och hoppas! De ser skumt ut. Varför inte gå in på rätt bilfirma och fråga om nån Boddy Gran jobbar där. Jobbar ingen bobby gran där då är de illa. | |
|
Det var det jag tänkte göra, kolla om han jobbar där. Be om organisationsnummer till firman. Be han lägga en handpening på bilen samt uppge vilken finansieringsfirma dom använder sig av. Dock så har jag bestämt mig för att dra mig ut då hela grejen känns skumt. Nämde för han att min bror bor i Stockholm och att jag ofta besöker han + att jag jobbar på bank så jag ville ha hans person uppgifter för att ( kolla lite ). Då blev det helt plötsligt slut på alla ivriga samtal från han! Nu när jag har funderat lite så är det samma kille som har ringt till mig när jag skulle sälja en Z3:a tidigare + en M3:a + en 540 + min kompis Z3:a + en kompis 528 så tack men NEJ TACK!! Tack dock för alla snabba svar... |
|
|
näää.. tack å lov att du drog dig ur... detdär lät ju helskumt redan från första raden du beskrev denna "bil försäljare". BMDoubleVMthree |
|
|
Boddy Gran....finns väl inte ens ett sådant namn i verkligheten!? Kanske vår lokale skånske stjärna som flyttat uppåt och bytt namn;) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Bo eller Bodil Gran är det närmaste man kommer enligt Eniro.. Det ringde en motsvarande kille på min Z3 2,8 förra sommaren, bjöd glatt begärt pris. Jag hämtar bilen nu, vi skriver alla papper och Du får pengarna när min köpare får loss deg, max 2 veckor.. Tjena!! Jag blev nästan ohövlig i telefon för ett sådant förslag. Bad om orgnummer på firman och han blev sur, "eh vadå firma??" /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Har fått sådana samtal jag med.. Visst det går bra sa jag,, men jag ska ha hela summan i handen då du får bilen. Vid ett tillfälle bröts samtalet staxt efter jag sa att jag ville ha hela summan.. Vid det tillfället ringde personen från kontant kort men hade inte skyddat nummer,, jag blev så förbannad. Så jag ringde upp igen,, utan svar. tog max 15 sek innan jag hade ton. Fick aldrig tag i killen mer. |
|
|
Samma här! vart uppringd av nån nöt som skulle köpa in på firman samt lovade resultat inom 5dagar..jag sa nej men han var envis så jag bad han dra åt H.... Nej lämna abslut aldrig bort bilen utan pengar i näven,låter det för bra för att vara sant så är det inte sant!! |
|
|
Denne person uppträder under flera olika namn, känner flera som fått påringning av personer med liknande upplägg. Verkar som den effektivaste metoden att bli av med dem är att begära full betalning, något de inte är intresserade av att ge. /Simon |
|
|
Tja! Blev av med en bil på följande sätt för ca 5 år sedan......det sved rejält. Håll er ifrån sådana personer! MVH Robban |
|
|
Lämna aldrig ifrån er bilen innan ni fått fullt betalt! /Lidberg |
|
|
Killen som ringde till mig skulle be hanns sekriterare återkomma med info om företaget...behöver jag skriva att jag inte har hört ett ljud av varken hon eller han sedan dess.. Skönt att bli av med en sådan spekulant! Vill samtidigt varna alla för denna kille. |
|
|
En bilhandlare som man är bekannt med känner jag ingen oro att lämna ifrån mig bilen till, givetvis då till hallen för försäljningsuppdrag. Fast det är ju en annan historia om man känner personen och denna är ägare till en seriös märkes åf. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
RING! Har du sett något konstigt? Misstänker du bedrägeri? Har du information om stulna fordon, båtar eller andra föremål? Ring försäkringsbolagens tipstelefon - Öppen dygnet runt. Du kan vara anonym och vi ser till att ditt tips kommer rätt. 020-325 325 Ditt tips kan vara ovärderligt, bra tips kan ge belöning! www.larmtjanst.se - M5touring register |
|
|
Här är en seriös bilförmedling ->Länk /Lazze Länk |
|
|
Vilka idioter. Går det inte på nåt sätt att sätta dit aset. Kan ju bli svårt att bevisa i o för sig innan han gjort nåt men......sånna där folk borde INTE få vara ute i friheten enligt mig...jävla idioter. Tänk om en som jag, 21år, bilens är det dyraste man har, och roligaste, sen bestämmer man sig för att sälja för ett ännu roligare objekt när man sparat ihop lite mera pengar. Nähä, då blir man BLÅST av en idiot. Fy fan vad tråkigt det måste vara. Sitter man där utan vare sig bil pengar och lån istället som man inte kan betala tillbaka. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER@ tyvärr är väl köparna inte så noggrant med vart bilen kommer ifrån och bara intresserat av ett bra köp - om ingen köper kan han ju stänger sin 'butik' - men OBS köparna, Sverige har ändrat lagen om 'god tro', att köpa stöldgods är inte lika riskfritt längre som tidigare, däremot har ju den här 'skojaren' oftast en fullmakt från ägaren - använd enbart seriösa bilhandlare med en av -motormännen- godkänd kontrakttext !! - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.