AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
363

ännu mera problem med bilen,soppa på stiften

Tjena.....i fredags tog jag bort mitt sportfilter,tog in det för o tvätta det,tyvärr han jag inte tvätta och idag var jag tvungen att ha bilen,gick ner i garaget,satte tillbaka filtret,försöker starta bilen,men den startar inte,kikar stiften,fullt med soppa,dyngsura alltså.Jag vet inte om det kom ngn gnista då jag var själv och inte hade ngn som kan hjälpa mej,men var kan det vara ? tycker inte att den ska börja betee sej så bara för att man tar av luftfiltret i nån dag...har givetvis inte kört utan luftfilter.

tips tack...

har vart ner i garaget nu.....gnista finns......tog bort gummibälgen eller vad det heter,mkt sopp i insuget var det.....men fattar fan itne var som kan vara fel....rengjorde men den startade iaf inte...

Visa användare
131
Tekniknissen
320i -90
328Ci -96
Hade en 320 -89 som blev toksvår att starta. Kollade precis allt och gnista fanns, soppatrycket fanns, bränsle kom in - startade ändå inte. Verkade som att allt bara surade ihop. Ett tips: ta bort säkringen till soppapumpen eller ryck bort reläet (reläet i mitten på vänster fjädertorn fram under plastkåpan) prova att veva runt tills den puttrar igång. Detta brukar funka när allt är nersurat med bränsle. Givetvis måste säkringen/reläet tillbaks när du väl fått igång den. Mitt problem började med ett dåligt batteri som inte orkade dra runt motorn tillräckligt "fort". Detta surade ner motorn totalt som blev helt omöjlig att få igång. Funkade inte med "startgas" ens trots gnista.
okej!! testade med det men det funkade iaf inte......kikade fördelaren....fullt med fukt....torkade där sen startade den =I)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.