|
|
|
|---|---|
| har ett kn direktfilter på e-34:an (57i eller vad det kallas för) som har en tendens att spricka i skarven där halsen möter själva kroppen på filtret. köpte det på motornord förra våren, monterade det enligt anvisning, efter 3v var det sprucket, ringde motornord, skickade tillbaka det och fick ett nytt, motornord hade aldrig hört att dem spricker, monterade extraljus i mellandagarna och fick syn på en liten spricka, samma ställe som det gamla, tog då loctite "liquiseol" gummilim och limmade ihop det hela. funderade om slangklämman satt för hårt, eller om filtret vibrerar mot nånting så det blir utmattat men kan ej hitta nån förklaring. någon som haft problem med kn:s 57i kit? | |
| En kompis satte 57i kitt på sin Passat V6 4motion -98. Samma sak var det där, filtret "hängde" bara i i sin egen vikt i den sladdriga gummi halsen mellan LMM och själva filtret. Vilken skit, inga stabiliserings stag. Han sålde bilen efter någon månad så den sprack aldrig för honom i alla fall... Både K&N och J&R är smäckiga utan kvalite, sattsa på pipercross istället med en rejäl hals av aluminium. | |
| där har ni fel!!!KN är kanonbra filter alla märken kan ha problem med kvaliten gäller pipercross med känner några polare som har haft strul med det med,mvh Micke | |
| Vadå för problem? | |
| Hade ett på förut jag med som gick sönder på samma ställe men gjorde inget ,vart lite less på ljudet o effekt uteblev nog hahaha | |
750iAL |
KN filter e la det mest genuina man kan satsa på om man skall köpa sportfilter..måååånga års erfarenhet av filtren samt utveckling som bara går framåt..dom har ju hela f1 team o rallyteam bakom sig..KN kan sina saker...att folk e så j---kla slöa på att montera filtrena rätt e man sååå trött på...saknas det ett stabilliseringstag så tillverka ett... fick till verka mellanrör o stag till min VOLVO 850 turbo tex..inget jobbigt alls..monterat på kompisens 525:a samma där..egen tillverkning..ALLT går inte att bara skruva på... |
|
750IAL: Har inte hört nåt om att K&N skulle ha egna racingteam eller Formel 1 team men om dom nu har det så borde väl ett stabiliseringsstag kunna ingå, inte sant? M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
STEPHAN "dom har ju hela f1 team o rallyteam bakom sig.." Var "ser" du att de har ett eget team..? |
|
| 750iAL: prylarna är monterade enligt bruksanvisningen, satsen var komplett med alla stag. satsen till e-34:an stagar upp bakom lmm vilket gör att filterdelen känns lös och "sladdrig". har dock limmat ihop mitt nu samt byggt egna stag så nu sitter det fast, i övrigt är jag nöjd med 57i-satsen, ljudet är underbart. mvh johan | |
750iAL |
menar ju att filtrene sitter på racingbilar o f1 bilar världen över.... falcon 525: OK du köpte en färdig sats..det missade jag..då va det lite lågt.. |
|
Camata: Jag citerade bara 750iAL's inlägg och har därmed inte sett nåt. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Att ett färdigt kitt som ändå kostar en hel del inte innehåller ett stabiliserings stag tycker jag är dåligt! | |
| vet inte hur det är till andra bilmodeller, men stagen som följde med ska sättas mot gummiröret bakom luftmängdmätaren, vilket gör att lmm+filtret blir sladdrigt. det jag gjorde var att sätta dit några extra plåtstycken under lmm så allt blir stumt, som det skulle varit från början. man kanske skulle skriva ett brev till kn och berätta hela historien samt ett förslag på lösning. mvh johan | |
750iAL |
gör detta..dom ändra sig säkert..alla vill ju ha nöjda kunder:-) tycker det e låågt att dom inte verkar provat detta kitt i en bil först.. |
|
Samma sak på kompisens Passat, man undrade om K&N någonsin sett en liknande bil... Jag föredrar skumfilter som tex Pipercross före bommulsfilter. Bomullsfiltret kräver ganska mycket olja för att rena ordentligt och de släpper en del olja. Detta kan skada LMM. Ett skomfilter har både bättre flöde och håller sig rent längre än ett bomullsfilter. Dessutom så krävs det mindre filterolja för att det ska rena. Är själv mycket nöjd med mitt insatsfilter från Pipercross. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.