|
|
|
|---|---|
|
mellan äkta m-speglar och kopior? nån som vet det? | |
|
På kvittot kanske?? Jämför med någon som har orginal, ser allt exakt likadant ut och alla loggor etc sitter på rätt plats så är det väl troligen orginal. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
tänkte mer om orginal speglar är tillverkad i plast dom med som alla kopior är eller om dom är eluppvärmd.. lite svårt när nån annonserar och säger att det är orginal men finns inget som bekräftar det?! |
|
|
På de flesta Original BMW-delar så är det stansat ett BMW-märke med reservdelsnumret bredvid. /markus |
|
|
Jag har med BMW-nummer, fast inte några kontakter. Någon som vet om man kan köpa kontakter och montera in? Ska i och för sig göra mig av med dem och skaffa originalspeglarna. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: var inne på BMW och kollade i höstas och det finns inte att köpa löst tyvärr. |
|
|
M femman: Ok, hittar man inte kablar från någon annan bil så är det ju inte så mycket att göra. Skulle någon vilja byta dem mot vanliga (för elstolar) så får det bli så. //Schnitzer |
|
|
Holydriver: Original M5-speglar e snyggt insvängda hela vägen mot A-stolpen så att säg och inte tvärt avhuggna som många kopior är(alltså de e själv "plattan" som e tvärt avhuggen). Schnitzer: Saknar du kontakten till "Memory-speglarna"??Kan avslöja att kontakten ser nästan identisk ut med en intern moderkorts USB-kontakt (10-polig), så en sådan kan man säkert skarva med o den lär passa i dörr kontakten.Iaf så ser det ut så! Jag har speglarna du söker oxå dock med klippta kontakter:-),fast du ville väl ha den gamla modellen medan mina e de nyare...Själv har ja kopplat in vanliga speglar o styrningen funkar väl inte riktit som den ska:-).Men form före funktion i detta fall*hehe* |
|
|
Om det är äkta M3-speglar så är den högra lite mindre än den vänstra. Kopior brukar oxå ha en enorm adapterplatta... M3 Coupe -96 |
|
|
Jandreas: M-speglar eller M aerodynamikspeglar e den "rätta" benämningen mig veterligen:-).Det FINNS exakta kopior på m-speglar,hade sådana på min 3-serie! |
|
|
jandreas: Jag upplever det som den ena sitter lägre eller ev är mindre på min bil när jag kollar rakt framifrån. Det är alltså inte inbildning som jag trott? |
|
|
Conan: Det är inte inbillning, den högra bakspegeln är mindre än den vänstra. Den högra är mer vinklad in mot coupen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.