AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
489

vad behöver göras ?

för att öka effekten på en m30 motor till ca 260 hk från original 211 ?

det är nämligen så att jag funderar på att köpa mig en 535 e34 som enligt säljarens uppgift är trimmad till ca 260 hk.
tänkte att det kunde vara bra att veta vad det egentligen är som behöver göras för att uppnå den effekten..

vore väldigt tacksam för svar...
Al
331
Alfred
M5 2001
Ökning på 50hk, man kan nästan säga att han behöver göra allt... Höja bränsletryck, porta toppen, annan kam m.m.
for att oppnå 50hk ekstra i en m30 trenger man inte att porta topp och skifte kammar, ingen "ivendig trim" er nødvendig. Montera turbo, ic osv. og derefter øka bräsletrycket eller skifta til større dyser.
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Att få 50hk till kräver ju en del.... Framförallt tid och utprovnig...

Betänk att Volvo original-cup bilar som enbart har std komponenter i sina motorer inte får porta eller öka komp..... Får
ut ca 35 hk till... Alltså ca 175hk mot originalets 140 hk.... Då är det t o m Volvos STD sportsystem...

Fråga mig inte hur det är möjligt... Den som fuskar bäst vinner... Hur som helst är det motorer som det har lagts väldigt med tid på av erfaret folk... Så nog går det att ta ut en del effekt utan stora åthävor... Och det är då 2,3L motorer.... Du har en 3,5L...

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.