AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
450

Gearolja på servostyrningen?

Roffen
kan man bruka vanlig gearolja (rød)på servostyrningen?och e det vanligt att byta oljan? den e svart och har sekert inte varit bytad sen bilen va ny.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Till servostyrningen går det bra med automatlådsolja(ATF-olja). Normalt sett så ska den inte behöva bytas men om den ser väldigt svart ut så kan man ju byta den(konstigt att din olja redan är svart,du har ju en -95:a!). Problemet är att det är svårt att få ut den gamla oljan, använd en pump och sug upp det som finns i behållaren och lossa sedan anslutningen vid servopumpen och låt oljan rinna ut(du kan även lossa hela servopumpen och hålla den upp och ned för att få ut så mycket olja som möjligt ur systemet).
Roffen
oki tack micke t !
jag har anvendt en sånn syrematare og sugit ur olja och fylt på ny ATF.Jag tengte att om jag gjør så några gånger så får jag bytt mesta av oljan.min e en 95 mod och den har rullat 125000km och oljan e mykket svart kan det va nåt fel?
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Så länge det inte låter illa om servopumpen eller bilen är onormalt tungstyrd så tror jag inte att det är ngt fel.

Mvh Micke t
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.