|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej jag hade tänkt göra en resa till tyskland för att importera en bmw i 7000-8000 euro klassen vilken modell kan jag få bäst pröjs för här i sverige ??? tacksam för svar | |
|
Det är nog utan tvekan en fin, välvårdad+väl utrustad 328 utan tvekan enligt min mening.... BMW M-POWER |
|
|
Finns inga stora pengar att tjäna, utan mera fördelen av stort utbud, välutrustade, välskötta bilar...tyvärr... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| det är inte längre så jättebilliga bilar i tyskland jämfört med sverige | |
|
Jo , då ..... gå in o kika bara på mobile.de men bara om du inte har varit nere i tyskland :-) speciellt beg bilar från 1990 o uppåt! ( e 36 , e 46 samt e 39 ) BMW M-POWER |
|
|
asså jag har hämtat bmw förut e 36or o tjänat runt 18-20 tusen st vad tror ni om 7 serien 95 och uppåt,,,såg en vinröd bmw 850 för 55.000kr!!! men jag tror nog att jag importerar en 5 serie!! med skinn vad tror ni om detta vänner??? |
|
|
Det är lättare att sälja en E36 .... det beror på vad för 5-serie en E 39:a fet 525 skulle inte sitta helt fel :-) BMW M-POWER |
|
|
eller kanske gå på bilmarknaden i hamburg där lär man ju kunna göra ett kap måste tjäna pengar jag fyllde 21§ igår och det enda som rör sig i min skalle är hur man kan göra pengar!! kukeliku |
|
| Att importera för att sälja är lönlöst... Har man kontakter så kanske, men att som privatperson åka ned och köpa en billig bil för att sälja här hemma är ingen bra idé. Folk blir misstänksamma om du försöker sälja en importerad bil du har ägt i en vecka. | |
|
har funkat förut !! så länge man visar service häfte å så så borde det va lungt kukeliku |
|
Njuren |
Har hört mycke om bilparken i hamburg BMW - i nöd och lust? |
|
21inch chrome, Generellt sett kan man säga att de flesta "make quick money"-planerna oftast inte fungerar. Oavsett om det handlar om att importera en bil och sälja vidare, eller kasta sig in på börsmarknaden och hoppas bli miljonär över en natt. Visst går det att tjäna en liten slant, men man skall aldrig hoppas för mycket då man bara blir besviken. Ställ dig istället frågan om de få extra tusenlapparna man kanske får om man trots allt får sålt bilen är värda mödan. MVH, E38B12 |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det enda sättet att tjäna några som helst stålar på är att "joina" alla skummisar som skruvar och fixar krockade. Förklara annars för mig hur man kan tjäna pengar på att hämta hem en E39 som numera i princip är dyrare i DE än i SE. Kom inte med lägstapriserna på mobile.de för det är lik. Kan dock tänka mig att det finns en del att göra på t.ex E60 eller t.ex en XC90 med V8 och dyligt men då pratar vi lite mer än 7 - 8000 euro. På 7-8000 euro har du en kostnad på ca 1000 om du åker ned och hämtar. Sedan vill man ha lite vinst för mödan och allt under 1000 euro är det ej värt besväret. Då hamnar vi på ett inköpspris på 5 - 6000 euro. Visa mig en E39 som är krockfri, låga mil och mycket utrustning för de summorna. Finns bara om du har "polare" på "wimpelstrasse" i Hamburg. Nä! Har du inte kontakter och stora volymer med låga omkostnader så glöm det hela. Spar pengarna i en fond istället. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Importera fran Kina&HongKong(elektronik osv) eller tex bilar fran USA(tackvare dollarkursen) om du nu ar ute efter att tjana pengar. | |
|
Jag bor i Frankfurt och kör upp ngn bil ibland, visst går det att tjäna pengar särskilt om man köper privat....kan dock bli ett problem om man inte kan vara på plats snabbt när fynden dyker upp.. Peter |
|
|
Jag personligen skulle då aldrig köpa en importbil av någon som ägt den en vecka, hur mycket dok han än visade upp. Mats |
|
|
Mycket svår fråga att svara på...extremt svårt att överblicka det hav av begbilar som finns att importera. Har gjort hyggliga importaffärer själv vilket gett mig låg värdeminskning. Har dock gjort ännu bättre affärer åt andra. Har varit med och tagit fram en saab för 125KSEK när motsv i Sverige som absolut billigast stod i 165-170KSEK. Har även tagit fram en Ford för 100KSEK, som inte gick att uppbringa för mindre än 140KSEK i sverige. Privata priser gäller. Generellt ska man inte köpa BMW för att tjäna pengar om man vill sälja direkt, bättre att titta på andra märken med mindre kinkiga, kunniga och prismedvetna köpare. Lycka till!! /Simon |
|
|
Säkert bland de mest intressanta trådarna som kommit på länge eftersom denna fråga avgör om man skall ta sig besväret att importera från t.e.x. DE eller ej. Vill själv införskaffa en E38 av "snikmodell" dvs utan klima, läder (som innebär urinvägsinfektion) och och en massa annan jox som ger kostnader vid rep. Låter som Sverige är bäst f.n. Har någon därute ett tips om svenskbil så maila gärna. Vill gärna ersätta min gamla 735i -88 som vinterbil med en E38. 325 Coupen får vila t.v.. |
|
|
Bilparken i hamburg? finns det nån hemsida dit? mvh Johan |
|
|
7 serien E38 -95-97 är definitivt billigare i Sverige! |
|
Scheckheft |
Hej johan sc: det jag tror att Njuren menar är "Automarkt " där mycket skumt folk gör upp affärer. Läs vad jag skrivit i detta ämne: Länk Länk Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.