|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, den brinner upp efter byte! Har bytt två gånger och båda gångerna har den gått. Säkringen ifråga har hand om höger positionsljus (parkering), instrumentbelysningen, nummerplåtsbelysningen samt farthållaren (men jag har ändå ingen...). Det som är mest kris är att jag inte har nån instrumentbelysning! Är inte så skoj att bo här uppe i norrland utan den, svårt att se hur fort det går eller vad klockan är! När mamma lånade bilen en gång så såg jag att höger positionsljus bak lös svagare än det högra, kan det ha nåt med saken att göra? Skulle hur som helst vilja få ett el-schema mailat till mig (eller länkat till). Har kollat i gamla trådar, men där har dom antingen fått mail eller så är länken gammal och borttagen =/ Tacksam för svar och tips! /Erik | |
|
hej ErikR. har du dragkrok på bilen????? det kan vara släpvagnskontakten som bråkar. kolla var gjordningen i så fall sitter. jag hade likanade problem i somras på min och det visade sig när jag kollade att gjordningen var för dålig så det blev kortslutning i systemet. |
|
|
Japp, det har jag! Måste kolla upp den då! Tack för tipset! =) Ingen med el-schema? |
|
|
Kolla kablaget till bakluckan, det brukar gå av vid vänster gångjärn. Man måste lossa skyddslindningen för att se om det är av, och det är mycket vanligt på E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Victory at last!! Nu har jag fått bort det där förbannade elfelet! Vad gjorde att säkringen brann då? Jo, kontakten till höger parkeringsljus var sprucken! Efter att jag fixat den så funkar allt klockrent! =) MVH Erik _____ Bilen Länk |
|
| Äntligen ;) | |
|
Ja, tog ett tag innan jag hittade det! :) MVH Erik _____ Bilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.