AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.293

Vad är rimligt att betala för lagning av stenskott?

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Fick ett stenskott i rutan... försäkringen täcker det inte... ringde till en glasmästare och han ville ha 1400 kr för att laga stenskottet... helt befängt tycker jag...

vad har ni andra betalat?

En V8 drar mer än man tror!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Har för mig att det kostar ett par hundralappar.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Men va i? 1400 kr kan du inte betala för det. Det var en duktig kille som gick runt på en parkering vid ett stort köphus inärheten där jag bor. Han frågade om folk ville ha lagat stenskotten som de hade och ville ha 100 kr/stenskott. Lite mer rimligt! 1400 kr är ju helt otroligt.

//Schnitzer

jag har sånt på försäkringen att man kan få lagat skador på rutan, typ stenskott då, för tror det är 2-300 kronor. Detta kan man nyttja hur många gånger som helst utan att det påverkar premien.

MVH
Johan K
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
de ä väl klart de går på glasförsäkringen...beroende på storleken 200-300 kr inte mer ska du ge
750iAL
SYND ATT DU RINGDE FÖRSÄKRINGSBOLAGET..SJÄLV HADE JA PAJJAT HELA RUTAN O SEDAN KALLAT DET VANDALLISM
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
bedrägeri kallas sånt!!!självrisk får du i väl ändå
hur stort ä stenskottet???
MUgge DE brukar juh stå på parkeringen vid mobilia och jägersro titt som tätt o lagga såna .
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har trafikförsäkring... så försäkringen bryr sig inte hur min ruta ser ut... och krossa rutan tänker jag inte göra...

men 200 - 300 kr är lagom men jag tyckte att 1400 var helt åt h-lv-tt- för mycket....

ngn sa att man kunde hälla lim på det men jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad.

finns det ngt verktyg man kan köpa själv och laga stenskott med.. så slipper man lämna in det.

Se upp med dessa köpcentrums fixare.
Priserna är iregel låga, men en god vän till mig råkade ut för att det gick på hans självrisk trots att han åkte till en av dessa stenfixarnomader. De tar reg nr och skickar in uppgifterna till försäkringsbolaget och får resten av pengarna det hållet.

Nu säger jag inte att alla dessa är lurendrejare hela högen, men ett vakande öga kan vara på sin plats.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag befinner mig dessvärre i göteborg och kommer inte till malmö förrän om 2 veckor... hade velat hade det lagat innan dess..

men tack för tipset ändå...

någon som vet var man kan vända sig till i Göteborgs regionen för att få det fixat?

Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
har du bara trafik..då ä de en annan femma..teckna halv 2 veckor sen fixar ´du stenskottet o går du tbx på trafik..helt lagligt! självsken då ä ca 200 kr
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
hmmm, det är inte konstigt att försäkringen stiger..... med det man får höra här.. slå sönder rutan etc

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
1400:- är väl kanske lite dyrt eftersom det tar dem c:a 15 minuter att fixa. skulle gissa på att mellan 400 och 800 är den mer normala kostnaden.
Att det bara kostar 100-200 är för att försäkringsbolagen betalar resten.
De som gör reparationerna på stormarknader tar självklart ersättning från ditt försäkringsbolag, självrisken är den avgift du betalar. De utger sig inte heller för att bara ta 100kr utan meddelar självklart kunden att det belastar hans försäkring.
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Länk

kolla länken ca 200 :-

Ps detta gäller mig veterligen alla länsförsäkringar
Åk till en glasmästare som kollar på rutan, har du otur så kanske han råkar tappa en hammare i den så att den måste bytas ut helt.. =) Du tar det på glasförsäkringen.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Dubilidu /// läs igenom disk. innan du svarar!!!!
Har gjort det "Bakke"!!!!!!!

Och han sa att "krossa rutan tänker jag inte göra", tolkade det som att han personligen inte skulle göra det. Men jag vet att de flesta glasmästarna som ska ta hand om större stenskott brukar "råka" tappa hammaren i rutan när de ska fixa den. Då är det glasmästarens problem om det är bedrägeri eller inte och inte hans.

Jag hade ett litet stenskott i min ruta och jag betalade 100kr för att få det fixat på min försäkring.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
men om du läser närmare så nämner han även att han bara har trafik!
Liksom du så missade jag det.

"""har du bara trafik..då ä de en annan femma..teckna halv 2 veckor sen fixar ´du stenskottet o går du tbx på trafik..helt lagligt! självsken då ä ca 200 kr""" ----"Bakke"

Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
he he he...äru efterbli...??? om du tittar närmare så skrev jag det i ett senare skede!
Får skylla på att det va en hård nyårsnatt. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.