|
|
|
|---|---|
|
jag har två antenner förutom den inbyggda i bakrutan, på min bil. en finns påklistrad på bakrutan och en monterad på bakskärmen. den på bakskärmen trodde jag först var en radioantenn, men den verkar också vara till mobil... kanske den inte är original, jag vet inte... vad jag undrar är vart antennkablarna till dessa är dragna till inne i bilen? jag har sett andra bilar med telefon bredvid handbromsen, men det har inte min bil... är det där någonstans antennkabel ska finnas i så fall? | |
|
undrar också om någon har en uppfattning om vad det kostar att lämna in bilen till bmw eller nån billjudsfirma för att få radio-mottageninen (antennförstärkare) att fungera ev. dra ny antennkabel. Jag har inte någon mottagning över huvud taget på min stereo. |
|
|
Ser ut att vara ett vanligt fel,vet inte hur föregående ägare lyckas strula till det på många bilar. När jag köpte min så sa han att radion den kan man inte lyssna på fast jag satt dit en xtra antenn, den var limmad på rutan. När jag kollade detta så hittades följande. 1,xtra antennen var en mobil som var skarvad med tejp till radion. 2,Styrströmmen till antennförstärkaren hängde löst vid bakrutan. 3,kabeln bakom stereon var ej inkopplad. Lösning blev,skruva ihop kontaktstycket i bakfönster till förstärkaren,mata vita kabeln till stärkaren med 12v tog detta från blå (remote+) vid stereon,kopplade på den vita vid stärkaren.O vipps lät det som det ska göra,detta tog ca 30min inkl demontering av div sidostycken i touringen och kostnaden blev 0kr. mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.