AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.833

635 Csi -86, kult eller ?

Sida 2 av 2
E24 är en oerhört vacker kaross. En klassiker! Kan mycket väl tänka mig att äga en sådan en vacker dag, som söndagsbil eller liknande. Blir lite problematiskt att få in alla BMWs man vill ha i sin vagnpark, men det ordnar sig nog :D

BMW_MAN: Där anser jag att du har fel. Totalt fel :P

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Garaget kan man ju alltid bygga till, eller hur Olof! ;)
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
men, hur ska du regga in en utan kat.? tänker på de på mobile.de från -86 och bakåt

F.Ö. tycker jag också att det är den brutalaste bmw:n hittils, dräglar flera meter och vrider skallen ur led när jag ser en på gatan...

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
mosse, klart :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
mosse:

Siffror gällande Sverige:

M30: 184/204/211/218 hk, SOHC 12V
3430cc (M30B35)
Borr/slag: 86/92mm (M30B35)
Kompressionsförhållande: Ca 9.0:1 (beroende på modell)

S50/S52: 286/321 hk, DOHC (+VANOS) 24V
2990cc/3201cc
Borr/slag: 86/85.8mm, 86.4/91mm
Kompressionsförhållande: 10.8:1/11.3:1

Källa: autopower.se, bimmerforums.com, dtmpower.net, bmwworld.com

Siffrorna säger allt. Det går inte att jämföra motorerna i standardutförande - de är som från två helt olika världar.

M Femman: Hur många 635 CSi med katalysator har du kört? Det är ingen surhink.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Liknelsen med Volvo 240 och 635 CSI fattar jag inte riktigt.

Jag tycker att 635 CSI är skitsnygg än idag, 240 har aldrig varit snygg enligt mig.

Olof Ovenholm, du tycker alltså att BMW föryngrar sig medans nya mercedes går mer åt gubbhållet än gamla mercedes bilar, kan inte alls förstå det. M60 är ju den gubbigaste 5a som BMW någonsin byggt. Kola på nya Mercedes, klart sportiga.
Sigdarve,

Har inget emot BMW's nyare bilar, tvärtom tycker jag att E65 och E63 är mycket lyckade, den enda Bangle-bilen jag inte tål måste jag dessvärre säga är X3. Men nu har ju alla har olika smak som väl är :)

Gällande Mercedes bygger de mycket vackra bilar, problemet är att bilarna har blivit lite vad Bangle anklagade BMW-karosserna för att vara på 90-talet, "identiska korvar i olika storlekar."
Synd att de inte är hälften så roliga att ratta som BMW heller, ändå hade jag nog tagit en über-S-klasse över en E65... ;)

MVH,
E38B12
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Bmw var snyggare förr, 3,0csi, 635csi, m535i, m3 e30 bland dom klart finaste, åker e36 själv, jäkligt kul att köra men måste säga att min förra bil var klart häftigare, en m535i -85
Länk
Länk
Länk
Menar dock inte att bmw bilarna är fula nu, dom äldre är väll häftigare just för att dom inte är så vanliga som dom nyare..Det är ju mer ovanligt att ha en gammal bil som är fin än en ny, det är ju inget märkvärdigt med att ny bil är fin igentligen den är ju ny..
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
635 är värd sin vikt i guld! Se den här annonsen, och det är ingen felskrivning!
Länk

Mvh, Steaman

ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
I takt med att bilar når entusiaststatus minskar antalet intressenter drastiskt. E24 verkar vara av de mest svårvärderade bilarna i dagsläget. Jag vill ha 45-50k för min, och jag räknar med att det kan ta tid.

Stefan

Min E24: Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
BMW_MAN:
Det jag menade med jämförelsen var, att ingen ritar en ful bil medvetet. Den som ritar den tycker säkert den är snygg, annars vore det väl konstigt!? (VAZ/Lada var inte så vackra iofs, fast här handlar det nog om ett annat tänkande). Undrar hur det skulle ha gått för BMW om de aldrig hade ändrat karossutseendet sedan tidigt 80-tal?(de flesta här verkar tycka att BMW från 70 talet och en bit in på 80-talet är de snyggaste).

Ang. steamans annons. Hur kan man hushålla med milen så bra. Bilen är snart 17 år och har inte ens gått 7000 mil.Hade jag haft en sådan, så hade jag ju velat köra den hela tiden.Vad för typ av människa äger en sådan bil? Nån stenrik snubbe som har 10 andra BMW också?
/A
even_s: Ska du sälja din sexa?

Våra bilar ser i princip helt identiska ut. Dock har jag genomgående den mörkare tonen på inredningen samt brunlackerade rutor. I övrigt har bilen lite godis såsom till exempel 18" BBS och chassiekit. Jag skulle aldrig någonsin släppa den för 45 000:-. Så billig blir den aldrig. (:

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
635 vackrast
735 bekvämast

Vixit, dum vixit, laetus
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
J. Lindgren: Suget efter cab blir större för varje dag som går. Men det får bli när det blir, jag "lider" knappast av att köra 635 på sommaren...

Min E24: Länk
Ja
760
JanF
530i-93
->Sigdarve

Visst kan man hushålla med milen, Jag har en Supra mkIV i varmgarage, den har rullat mellan 120 och 140 mil/år de senaste åren.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
JanF:
Jag fattar! Har man en BMW 530i till vardagsbil (?), så längtar men kanske inte så värst efter att få köra en japanare;-) ;-)
/A
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Hade bmw hållt kvar vid den gamla stilen hade de inte funnits idag. Fler attraheras av den nya (Bangle) stilen än det finns retronissar som drömmer om gamla negativt lutande fronter.

Sen kan jag tycka att nya 6-serien kunde vara mer sportig coupéversion av 5-serien än det den är idag. Men fan vad jag vill ha den!!!!!

Achtung, ein zerstörer! Tauch!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.