|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som har nån aning om vad "Short Shift" AC Schnitzer till M3 E46 kan kosta, och att få det på plats ? Hur många timmar installation kan de ta? Tacksam för alla svar! Mvh Dragan | |
|
Hej Tror att dem ligger runt 10.000 här i Sverige.Billigare kan man hitta säkert i USA tex på evosport.com kostar de 965 dollar+frakt. Inte så enkelt att få den på plats för att man måste sänka ner växellådan. Finns andra alternativ till AC Schnitzer som inte är så dyra.Du kan läsa här: Länk MVH Dime M Länk |
|
|
Ocl/Brorssons tar 7425kr+moms.Det går säkert att pruta lite på det.Ska du handla från usa förutsätter det att du slipper betala moms och tull, annars blir det ingen förtjänst.Rent generellt så är AC Schnitzer lika dyrt i usa som i sverige(ibland dyrare).Försök hitta någon tysk återförsäljare då priserna ska vara lägre där + att man slipper chansa med moms och tull.Tyvär har jag ingen bra länk till någon tysk återförsäljare, någon annan som har kanske??//Johan |
|
|
787 Euro kostar en shoftshift till M3 E46 på ACS i Aachen. Kontakta Michael Drawz (Export Sales) för mer information. ++49(0)241/5688-344 michael.drawz@ac-schnitzer.de MVH / Jacob |
|
|
Tycker det skiljer ganska duktigt i pris mellan USA och Sverige på ACS grejer. Och inga företag jag varit i kontakt med har haft nåt emot att skriva ner värdet. Tull+moms åker man offtast på om man skickar med tex UPS, DHL. Skickar man med USPS så slipper man offtast. /Johan Min bil: Länk |
|
| Det har blivit vanligare och vanligare att företag inte är pigga på att skriva ner värdet längre. Jag vet inte om det beror på backning någonstans eller varför. Men det är vanligare nu än för ett par årsen att företagen helt enkelt inte skriver ner värdet eller skickar som "gåva". | |
|
Ja sen finns det ju stora företag på en viss E46 hemsida som erbjuder sig att skriva ner värdet utan att man ens nämnt det :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
"Tycker det skiljer ganska duktigt i pris mellan USA och Sverige på ACS grejer" Var handlar du då ?Jag har kollat lite på denna sida Länk och där är det DYRARE än i sverige. "Ja sen finns det ju stora företag på en viss E46 hemsida som erbjuder sig att skriva ner värdet utan att man ens nämnt det" Detta har jag missat, länk please. |
|
|
elkrn: Handlade en ACS takvinge utav www.carrozzeriadesign.com i måndags. Funkade hur bra som helst. Och priset inkl frakt va runt halva priset jämfört med om jag hade handlat den i Sverige. Om du brukar vara på e46fanatics så hör med C Design. Han jobbar där och är kanon att ha att göra med. /Johan Min bil: Länk |
|
|
De flesta billiga ACS styling produkter i USA är kopior ifrån Asien så det finns en orsak till det lägre priset. Jämför gärna priserna med CEC som är Amerikansk distributör av ACS. Sen angående short shifter så tycker jag fortfarande att ACS är extremt överprissatt. Man får en bättre short shifter ifrån Rogue Engineering för halva priset med bättre bussningar osv. Se nedan för mer info om deras Octane Track Edition. Länk /RS2 |
|
|
RS2: Ja vi får väl se om den är äkta eller original ACS när den kommer... /Johan Min bil: Länk |
|
|
icke äkta så klart :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Johan, Det är nog lugnt men man vet som sagt inte. Min kommentar var mer en allmän eftersom alla collage punks på E46 Fanatics verkligen inte har koll på någonting. Sluta läs det forumet! ;-) /RS2 |
|
|
RS2: Aha. Nej man ska absolut inte lita på att allt är äkta. Därför har jag bara beställt av de firmorna som verkar seriösa. Men på tex Ebay är det nästan bara copys :-/ Hehe ja jag ska se om det är genomförbart att sluta läsa ;) /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.