|
|
|
|---|---|
|
Hej Tycker att vi ska ha en MSN lista.Där kan man diskutera snabbare än här på forumet och vi kan byta filer med varandra Min adress: dmitrusevski@hotmail.com Jag snackar gärna BMW Styling kan inte så mycket om motorer men ska försöka... Dime M Länk | |
|
eller kanske ICQ? BMDoubleVMthree |
|
|
Om man pratar utanför forumet kan man lika bra göra det i telefon eller mail så är man säker på att andra inte får ta del av det viktiga eller bra. Forumet är ju till för att fler än dom som skriver i detsamma ska kunna ta del av informationen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Håller med Micke. Skall man använda sig av dessa diskussionssätt försvinner hela vitsen med forumet. I de fall man vill fortsätta en privat diskussion med t.ex mail fungerar det utmärkt med nuvarande funktion. | |
|
Håller med Mick och Fredrik G. Den informationsbank som forumet utgör är ju ovärderlig. |
|
|
surpupper;-) precis, ni har ju rätt... forumet är oumbärligt! BMDoubleVMthree |
|
|
Sen hade det varit en smula opraktiskt med ett tusental kontakter, oavsett om det är icq eller msn :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Å andra sidan är det väl bara bra om chatliknande inlägg hålls till msn/icq istället för forumet. | |
|
En Hotlineserver Länk skulle kunna vara ett trevligt alternativ för de som önskar chatta. Finns för Mac och PC. Kompatibla "kloner" finns för Linux/Unix etc. Detta gäller såväl server som klient. Detta skulle bli som en BMW-klubb där folk kan hänga och chatta såväl i grupp som privat. News-delen kan användas till försäljning och efterlysning av delar och annat. Eller helt enkelt för att tipsa om bra länkar och annat. Bilder, manualer, instruktioner/anvisningar och annat skulle kunna laddas upp och ned. Rätt mysigt sätt att utöka forumet med ett litet "community" i realtid. Kräver rätt lite administration egentligen. Man behöver bara hålla koll på uppladdade filer och trimma ned news-delen något vid behov. Konton behövs egentligen bara för administratörer då servern bör vara öppen för alla BMW-fantaster som råkar snubbla in. Huruvida detta är praktiskt möjligt att implemetera på befintlig server eller ej låter jag vara osagt. Men nog skulle det kunna vara ett trevligt komplement till forumet? Synd vore dock om information som bättre passar i (sökbar) forumform hamnar på en Hotlineserver. Konceptet håller kanske inte i längden trots allt. Forumet är ju bra som det är. Men att chatta i realtid (i grupp hellre än en och en) om ditten och datten och BMW-relaterade saker vore ju ganska skoj emellanåt. |
|
|
Finns väl en IRC kanal annars för chattsugna? Tror inte man kan hoppas på en hotline-server som administreras av autopower-crew. Dock kanske man kan lägga till ett MSN fält i profilen iställer för ICQ som väl är på väg bort i dessa MSN dagar? |
|
|
Tror knappast att ICQ är på väg bort. Bättre funktionalitet än både MSN och Yahoo. Är väll Dom 3 som är stora, så varför inte lägga till dom fälten i profilen. Kör man klienten gaim så går det att köra alla 3 med samma program dessutom. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.