|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
jag skall byta bussningarna på min bmw 325i års 90 det är dåm som sitter och håller bakaxeln vet inte vad det heter, men vart kan man göra det det går typ inte och göra det själv är det nån som har ett bra tips................ MVH/ BMW är best.... |
|
använd sökfunktionen :) |
|
|
du menar silentblocken! jag är lite kluven faktiskt, vissa säger att det är jättelätt och sen har man ju sett att några tillverkar avdragare och skruvar ner halva bilen för att få ut dom? häromdan monterades det ner en 318is m42 bakaxel i garaget och då användes gasol för att bränna ut dom gamla bussningarna! kan inte tänka mig att det skulle vara svårare än att bränna loss dom gamla bussningarna, rengöra hålen noga och sen pressa dit dom nya med domkraften, rakt då... bytte länkarmsbussningarna på min e36a och det var inget svårt alls, dock inte riktigt samma grej men jag tycker att principen borde vara likadan? min nuvarande e30 har fått bra att veta från sbp att silentblocken glappar, dock går den stabilt och fint på vägen så jag tror inte att det är ngt akut men det skall ju iaf bytas till nästa vinter MVH Johan K |
|
jag tackar så mycke för hjälpen, jag får se hur det går, provade en gång med hende inte ett skit hehe. MVH/Juhani BMW är best.... |
|
Utan värme o ett verktyg o pressa ur den kommer du inte långt......... Måste värma upp hylsan så gummin mjuknar....... ///Magnus |
|
vadå för verktyg vart kan man få tag i det?? BMW är best.... |
|
Pressverktyg för silentblock! Inget privatpersoner har tillgång till, endast för verkstäder, annars får man göra ett själv........ Enklast om man inte vet hur man gör är o lämna bort bytet, det är ganska krångligt utan bra verktyg! ///Magnus |
|
hmm då gör jag nog det, jag fick i julklap och lämna in den på en verkstad så det är typ lungt med vad det kostar. jag tackar så mycke för hjälpen... BMW är best.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.