|
|
|
|---|---|
|
Ser hur många stackare som helst skriva inlägg om att deras ögonstenar blivit stulna, uppbrända o jag vet inte vad mer..... Man får sig en tankeställare, om det skulle hända mig så skulle min hela värld rasa. Så mycket man sköter om bilen o håller den på topp, så mycket pengar man har laggt o lägger på bilen. Jobba på två jobb så att det ska gå ihop . O sen så snor dom den. Alltså jag förstår inte riktigt hur man hanterar en sån situation då bilen blir faktiskt stulen? Man kollar på olika tester o så är BMW, MB såååå stöldsäkra, ändå är det nästan bara BMW som stjäls. Hur kommer det sig. Är dom så lätta att stjäla? Hur ska man göra för att känna sig säkrare o tryggare. När man nu inte kan ha den inlåst i ett garage i 24 timmar 7 dagar i veckan. Vad har ni för knep o vad tror ni man kan göra för att på bästa möjliga sätt förhindra vandalisering & stöld. .:Kristijan:. | |
|
att ha ett larm ;) MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Precis.....ett riktigt larm. inte dumt.....///Robban |
|
|
Men jag tror at dom ganska rikligt utrustade 540i, o andra lite lyxigare vagnar har ett bra larm......men försvinner ändå GPS sändare hjälper jo o hitta den men inte förhindrar att bilen blir stulen... .:Kristijan:. |
|
|
Jag har hört om vissa BMW-ägare som kompletterar sitt originallarm med ett från Defa eller annan tillverkare. Det finns larm med GPS-sändare så attbilen kan spåras. Vissa har spårningsfunktion via Internet. Vissa larm skickar också SMS till fördefinierade nummer då larmet aktiveras. Detta låter ju frestande förstås... att få ett SMS, greppa basebollträt och springa ut vevandes som den värsta väderkvarn. Risken finns dock att man gör sig ännu olyckligare om man gör detta. Antingen slår man ihjäl någon (och i Sverige ser man inte med blida ögon på "Svenssons" som försöker freda sig själva och/eller sin egendom) eller också har biltjuven ett värre vapen än ett basebollträ och man slutar i bästa fall på akuten eller i värsta fall 6 fot under... Jag brukar se till att parkera på en upplyst plats. Gärna bredvid bilar som är mer stöldbegärliga än min. Sedan hoppas jag att larmet avskräcker tillräckligt mycket. Det är nog ingen som utför beställningsjobb på en 523:a direkt, och inga tungt kriminella stjäl den för att använda som flyktbil heller. Folk som är ute efter en joyride och/eller "pundar-Berra" finner troligen andra objekt att ge sig på. Man kan ju alltid ställa sig bredvid en Saab 900 Turbo. De är ju enligt upgift både snabba, roliga att köra samt lätta att stjäla. Borde mao attrahera en pundare, joyride-fantast och potentiell bankrånare i jakt på en flyktbil mycket mer än en BMW med förhållandevis gott stöldskydd. ;) |
|
|
bmw är faktist inte så lätt att sno som man tror.Har jobbat på bilverkstad nu i 8 år och har endast haft 1 stulen bmw i händerna. Nu är läget säkert annorlunda på en endast bmw verkstad men ändå. Bilar som ÄR lätta att sno är (i den ordningen) saab 900, 9000, ford alla gamla modeller, mazda 323, 626 osv, opel. Ww snor dem inte, dem bryter bara dörrarna o rensar invändigt. En rolig grejj är att det stjäls fler volvo 850 än 240/940. Rattlåset är stabilare nämligen på gamla volvos än 850. |
|
|
Den här GPS Spårningssystemet?...Är det nåt man kan köpa till o väva in det i det befintligt installerade original larmet?..... SMS'ar den då när larmet utlöses ? Det var jo det bästa..... Vet ni nåt om priser för monteringen o vad det kostar..... Kan man på nåt sätt öka känsligheten på larmet (BMW's dubbla larm)? Till exempel när dom snode mina M3 speglar på gamla E36'an, man måste väl rycka som fan för o få väck dom. När jag väl droppade i kontakt lim i spåret mellan fästet o spegeln. Larmet utlöstes aldrig. Sen min dtm läpp på M3 fronten också på min E36'a skruvade dom bara väck.... Nu köpte jag M3 el speglar med blinkis till min E39'a o vet inte riktigt hur man ska göra för att behålla dom på bilen he he he .... .:Kristijan:. |
|
|
Kristijan, kolla här: Länk CarGard T70C verkar onekligen vara en kompetent produkt. Kombinerat med en GPS-mottagare känns det nog som om man har ganska torrt på fötterna. Carjack-funktionen verkar grym, synd bara att centrallåset inte låser dörrarna och omöjliggör öppning utan att ett meddelande skickas. Det skulle underlätta en hel del om man vill fånga in och fälla biltjuvar. :) |
|
|
Självklart är BMW mer stöldbegärliga än andra bilar. Sedan så är ägarna mer intresserade av sina bilar och kanske skriver att de fått bilen stulen/vandaliserad i högre grad än vad ägare till andra bilar gör. Men egentligen tror jag inte helelr att BMW är speciellt lätta att stjäla, och immobilizer är inte dumt :D Bilen: Länk |
|
|
när vi är inne på den punkten då ni snackar om larm osv, vad ska man sätta på cabrio:n för att dom ska ge fan i den en sommar kväll?! hör ju ofta folk som säger att taket har blivit uppskuret osv. ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
| Ett hett tips alla ni som inte lita till 100% på era larm.... ta ur säkringen till soppapumpen när ni lämnar bilen för nattern.... hur många tjuvar ställer sig o kollar säkringarna när dom ska knycka en bil???.... billig alternativ för att få behålla bilen.. kostar typ 30 sec =) | |
|
vad ska man göra emot avundsjuka då?? ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
|
he he he emot avundsjuka så finns det inget man kan göra.... Men jag försöker vara hur övertrevlig som helst mot allt o alla så att man kan vara lung he he ....Ändå blev mina speglar (M3 Original) stulna på min E36'a , o nån månad därefter min DTM läpp på M3 fronten...... Sen låst garage är jo det bästa över natten men, som sagt man kan inte ha den där 24/7........ .:Kristijan:. |
|
|
Audi 100 verkar vara löjligt lätta att sno iaf! Farsan har fått inbrott flera gånger och det är aldrig ett märke någonstans! På olika platser och stereon har alltid försvunnit trotts avsaknad av front. Går tydligen att stoppa ner en plåtsak i listen, tar 10sec.. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.