AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

Räddade en gammal trotjänare

st
88
stene
530i 88a (e34)
Kom över en relativ billig 530 för inte så längesen. Köpte grisen i säcken lite eftersom den inte gick igång plus att enligt bilägaren "inte gick på alla ibland".
Sagt o gjort bilen släpades hem till mig papprerna skrevs under o upplivandet kunde påbörjas. Följande fel hittade jag under den första halvtimmen: Tändföljden var inte alls den som bmw hade tänkt sig, 3ans stift var ingängat endast något varv plus att alla insugspackningar läckte.
Men nu startade den iaf.Nån vecka senare skulle det visa sig att bromsoket på vänster sida satt löst (jo dem där 2 bultarna som håller i hela skiten) oljefiltret hade dem stuckit hål i istället för byta och Ac-n tvångsmatades av nåt piggyback reläsystem som dem hade stuvat ner i databoxlådan. (den åkte ut på en gång)

Det som stör mig mest i det här fallet är att jag har kvitto på runt 50k (allvarligt talat femtiotusen!) kroner på arbeten utförda på verkstad!!! :(

Men han mår bättre nu :)
stefannorr
Låter tyvärr som normal kvalle o rep på en 15 år gammal BMW med stor motor hur välservad den än är..sen är de ju en kul bil men ...repen kan ju få den mest fanatiska att vända den ryggen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.