|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, nått nytt lär man sig varje dag. |
|
|
kanske inte går i ditt fall men i mitt gick det fick skriftligt kvitto på att mätarställningen stämmer men köpte bilen på aktoriserad Bmw åter försäljare (englunds luleå) |
|
|
Äntligen äntligen tack wille, för du förstår vad jag menar... sen en grej till apropå stämplar o servicebok... glöm inte att bilens kondition är värd mer än stämplar o servicehäftet! fixa stämplar o servicehäfte i tyskland är inget problem! snackade med en kille som hade en 320 från 97 han hade en stämpel som han hade fått tag i ngnstans o stämplade själv i sin egen service häfte....(vart vet jag inte o han ville inte säga det heller :-) ) BMW M-POWER |
|
|
Enda tillfället jag skulle garantera genom ett kvitto att en e36'a har gått de mil som står på mätartavlan, skulle vara om jag varit enda ägaren eller känt samtliga ägare bra. Det går INTE att verifiera mätarställningen på något sätt tyvärr, man får syna bilen se att slitaget/skicket är som man kan förvänta sig och motsvarar milen...kvalificerade gissningar, ju mer dokumentation desto bättre, speciellt för den oinvigde. Mvh, |
|
|
tack för alla trevliga svar.. min tur med några svar.. Miltalet e uppkollat.. har papper på det.. 2 ägare i tyskland e bil firmor.. vilket kan förklara det låga miltalet. och ni tycker 50k e mycket. ?.. då undrar jag varför folk säljer EXAKT samma bilar som jag har här & och blocket som gått betydligt längre och har samma utrustning för en större summa än vad jag uppskattade min på. priset jag fått på min bil är genom en bil firma OM jag skulle BYTA in den. men den firman sålde ej bmw bilar så ingen idé att byta in den då man hellre kör bmw. men men. skall slänga ut en annons på bilen senare och se om det e nån som ger mig 50 - 55k.. skulle få 55 - 60 på firman om jag böt in den. men men.. tack för alla svar... gott nytt år på er alla |
|
|
SkuM, troligtvis så har firman prutat på "nya" bilen och istället för att säga att du får den billigare höjt din bil till 55-60 kkr. Var det en dyr bil du skulle köpa? |
|
|
Det finns ingen chans för någon, inte ens den skickligaste av BMW-verkstäder, att garantera en mätarställning på en 11 år gammal bil. Elektroniken går att lura, och därmed också alla tekniska kontroller! Enda någorlunda säkra sättet är om det finns originalfakturor från service- garanti- och reparationsjobb hos aukt. verkstäder, att verkstäderna kan verifiera datum och miltal, och att miltalen på dessa ser ut att stämma 'över tiden'. Inte ens då kan man vara 100% säker, den som vill manipulera kan ju göra det 'stegvis' så det ser juste ut i papperen ändå! /// Gunnar E. |
|
|
"Skum" anledningen till att jag har värderat din bil till melllan 30-35 000:- är pga antal ägare, hur gammal bilen är, modell, samt import bil.... sen finns de så klart andra faktorer oxå som kan påverka priset så klart... sen om du får mer än så är jag glad för din skull .... det e bara bra...det är som ngn nämnde tidigare här..din bil är värd så mkt som ngn är värd att betala...lycka till BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.