AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.936

pris för en 3201 -93:a ?

Sida 1 av 2
Sk
8
SkuM^
320i -93
vad ligger en 320i -93:a i för prisklass ca ?

har gått ca 10700mil
2 ägare + 3 i tyskland
16" alu fälgar +vinterdäck på plåt
helt nytt 2.5" avgas
mp3 cd
motor & drivlina helt perfekt
el speglar.
tacklucka (manuell)

kollat runt lite här på bmw säljes... uppskattar bilen till ca 55 - 60k
kan det stämma... gav ungefär detta för den för 3 mån sen.

Gissar på ett slutpris runt 40'.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Eftersom den gått så långt så kan du säkert få närmare 50k skulle ja tro..
Har du kollat upp så mätaren är 100% okej? 320 brukar nämligen va bilar som oftast används året om.
20700mil låter mer trovärdigt för en -93:a eller 30700mil !!!
Bilen är ju 12 år gammal ,dela 10700mil på 12 år så får du fram 892 mil/år låter det rimligt? kanske om bilen bara har gått sommar och har fått vilat på vintern kan milen stämma....

55-60 k får du en 325 i bra skick för med 17" och sånt....
Runt 35-40 k för en 320 -93:a
Det finns ju alltid optimister som tror att deras bilar är en guldgruva!!!!!

Good year

KKR

RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Kan nog bara hålla med is touring, fem ägare och bara 10700mil tycker inte jag låter så trovärdigt. iofs har jag inte sett bilen, den kan ju va kanonskick och bara gått så kort, men som sagt det låter väldigt osannoligt... men jag skulle inte ge mer än ca 30-35 för den. För det finns ju ingen utrustning typ ac, sportstolar, skinn, färddator, mm. Har själv jagat en, ett tag åt min sambo, men inte funnit något prisvärt ex. Och alla bilar jag ringt på har funnits kvar!! verkar svårt för dom att bli av dom om priset ligger runt 40, så nu inriktar jag mig på en 525 touring istället....
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Den bilen skulle kosta max 20 000:- i tyskland , och enligt mig borde priset legat runt ca 30 000:- ------- 35 000:- här i sverige max!

BMW M-POWER
Det kvittar hur mycket den "borde kosta". En bil är ju värd så mycket som en ev köpare är beredd att betala.

10700mil på en 93:a?? Jag säger inte att den är skruvad men jag skulle nog kolla upp mätarställningen en extra gång om jag skulle köpa den.

Liknande bilar annonseras ut för ca 30-40tusen på blocket, därav inte sagt att de säljs för det. Sen är den kanske lite mer svårsåld när den verkar sakna utrusning som ex Ac osv.

"Gino" är inte helt ute och cyklar, ca:35K verkar vara rimligt

MVH
stefannorr
10 700 mil kan ju vara oki,,men i detta fall...2 ägare + 3 i Tyskland låter ju minst sagt tveksamt..ja skulle då va väldigt noga att kolla mätarställninegn...oki nu ropar en massa folk om att skicket är avgörande,,,sant men ..men ..me de miltal bilen ståtar me 10 700 så kan de mesta va dolt o maskat...ingen ac m.m...
GI
2.196
GINO
kolla miltalet??? spelar ingen roll..har hört att självaste bmw verkstäder har missat fifflade mätarställningar på bilar...

det är väldigt svårt att upptäcka fifflade mätarställningar...
även om man gör test hos bmw kan dem inte garantera 100%!

har läst att det var en som hade importerat en 330i som kollade upp milen på bmw och allt var frid o fröjd tills dagen då det kom fram att dem hade fifflat med mätaren...

BMW M-POWER
parolof
"..har hört att självaste bmw verkstäder har missat fifflade mätarställningar på bilar..."

skitsnack!
GI
2.196
GINO
Vissa som du fattar ändå inte det! det var ju på ngn biltidning tom som dem tog upp det!

Förklara för mig hur du står bakom ditt uttalande herr parolof!!!

Ursäkta att jag ska kalla dig "dum" men ta lite reda på fakta innan du uttrycker dig...hur många tex bmw'n rullar på svenska vägarna som är testade men ändå har skruvade mätare???

för övrigt om du undrar så har jag kompisar som jobbar på bmw här i stockholm, vilket säger en hel del ......

BMW M-POWER
parolof
"ngn biltidning tom som dem tog upp det!" bra faktakälla du har...:-) tycker att "jag har hört..." ska tas med en stor nypa salt, särkilt på internet där vad "skit" som helst blir sanning. men om du vet mer om BMW verkstäder som skruvar mätare så är mera fakta välkommet.....
GI
2.196
GINO
HAHA du måste va full så här vid nyårsdags, eftersom du verkar inte förstår det hela..men men somliga gör det somliga inte.... ingen fara ;)

BMW M-POWER
Jag tror inte BMW skulle våga skruva tillbaka mätare. En sån sak skulle skada BMW-verkstaden för mycket. Men om du har fakta som tyder på det så ge oss dem då. Ge oss bevis först så tror jag på dig. Du verkar ju ha en massa eftersom du är så säker på din grej.

MVH
GI
2.196
GINO
Alltså vart har ni fått det där emd att bmw verkstäderna skruvar tillbaka mätarna?

Det jag försöker säga är att " O M D U G ÖR E T T T E S T
H O S E N BMW VERKSTAD A N G Å E N D E M Ä T A R E N "
svaret eller resultatet är inte 100%igt (går ej att bevisa)

= alltså man kan inte få reda på om dem har skruvat tillbaka mätaren
även me det där testet till 100%

Det e va jag försöker säga här men , vissa verkar sakna läsförståelse.....

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Säger inget bad om bmw verkstäderna ...säger bara hur det är att bevisa skruvade mätarställningar....

BMW M-POWER
Låter konstig om inte äns BMW verkstäder kan garantera miltalet.

Vad är det då för vits med att lämna in den till dem och betala för att kolla upp den?

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
tja min har gått 9300 mil så låg milare finns
bilen ser ut som ny och går som en.inte ett enda fel
än så länge import från tyskland automat och körd av en kvinna tills den hade gått 5600 mil 99 sen togs den hem till swedala..
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
det är med en 93 ((glömde det))
GI
2.196
GINO
jo för att gardera sig på ngt sätt för framtiden då det ser bättre ut när du ska sälja en importbil tex.

vilken text ser mest lovande ut : tex

1) 330ci import, 2 ägare , komfortpaket, 18" fälgar mm
2) 330ci import, mätarställningen är testad av en aukt. bmw verkstad , 2 ägare komfortpaket, 18" fälgar mmm

BMW M-POWER
Det är inte ett dugg konstigt att det inte går att verifiera mätarställning...
På e36 finns bara mätartavla och servicebok att gå på.
På senare modeller finns ljusmodul och nyckel att kolla i.
Det går att kolla garantiservicar gjorda i Tyskland via utrag av BMW sverige, men dessa säger bara hur mycket bilens mätarställning stod på när garantiservicar var gjorda, dessa tillfällen kan vara få och vara gjorda i bilens ungdom...

Mvh,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.