|
|
|
|---|---|
|
Efterlyses. Tipps på bra lagningsmaterial till dyr m5 spoiler, tyvärr stod en sopkontiner i vägen vid övningskörning, så det blev en lång och mycket ful spricka i spoilern. Eller är det samma spoiler på alla BMW E34 femmor? Det skulle underlätta då är det ju bara att besöka skroten eller annonsera. Men se upp med priserna på våra bilskrotar, strålkastare blinkers och framskärm var i mitt fall billigare köpa nytt än att köpa köpa bättre beg från den skrot jag var i kontakt med.Men spoilern vågade jag ej beställa eftersom det ej gick att ringa och ställa frågan om spoilern de sålde var lika som till min m5. hk tokig Stony | |
| M-spoilers till E34 finns lite överallt. Och överdrivet dyra behöver de ju inte vara... Har du kollat på PowerBörsen?? | |
|
M5 3,8 har en unik framstötfångare, det är inte samma varken på M5 3,6 eller M-Paket utrustade E34:or för att inte tala om standard E34:or. Annonser på begangnade framstötfångare dyker upp då och då och det är inte omöjligt att laga den skadade stötfångaren heller hör med krockverkstäder som håller på med plastlagning. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: är det inte så att 3.6:or från 2/90 har samma front som 3,8:an? ETK visar det om man kollar. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
Woodi |
Om du har platts och tid så kan du ju laga den. Ta en vanlig lödkolv och värm plasten så att den smälter ihop, och om det behövs så tillför mera plast. Sen är det bara att snygga till med spackel, sandpapper och färg. Har själv provat att göra det och det går jättebra. Min bakstötfångare var i tre stora delar men efter lagning så såg den ut som ny. |
|
HD91; Min ETK visar ingen skillnad alls på någon M5 E34 oavsett årsmodell konstigt nog, Jag hade fått för mig att denna stötfångare satt på alla M5 3,6 Länk på grund av bland annat att det inte skulle gå att få en ny 3,6 stötfångare från BMW men brytningen kom visst innan motorbytet, Mycket konfunderande. Tittar man på dessa 3,6 NA byggda 12/89 resp. 1/90 har dom den yngre stötfångaren, men båda kanske har fått ny stötfångare senare i livet? Länk Länk Sten Sjöström; Har du den yngre är det troligtvis lättare att hitta en begangnad, men det är ju roligare att ha kvar den fabriksmonterade tycker åtminstone jag, så lagning om det är möjligt är att rekomendera. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.