|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har nog läst samtliga inlägg om yttertemperaturgivare som spökar. Nu visar min egen fel och jag tänkte undersöka den. Det har varit lite olika bud om var den sitter placerad. Jag har en 316i från 96. Jag har hittat något som påminner om en tjock 5-krona som sitter i luftkanalen mellan framspoilern och hjulhuset på bilens högersida (sett från förarplatsen). Är det givaren jag har hittat? Behöver man ta bort spoilern för att komma åt den? Många tack på förhand, | |
| Den givare du hittat på höger sida är givaren för ytter temp till klimatorn. Kika istället på vänster luftkanal. Där skall en givare med gultplasthus sitta och det är den som är givare till yttertemp. Man kommer åt den underifrån utan att behöva ta loss fronten/spoilern. | |
|
Hej! Tack för svaret. Tyvärr hittar jag ändå inte givaren. I den högra kanalen (mellan spoiler och hjulhus) sitter inget. Är det rätt luftkanal jag tittar i för denna skulle jag aldrig lyckas komma in i underifrån? |
|
|
Snälla, kan någon berätta var yttertempgivaren sitter på min 316i Compact 96 ? Jag har letat och letat (både i bilen och forumet). I vänster luftkanal sitter ingen givare som jag kan hitta. Många tack på förhand, Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.