|
|
|
|---|---|
lothean |
Har en 735 -90. Batteriet har blivit helt urladdat = den går inte att låsa upp. Har någon ett tips på vad kan göra eller måste jag slå sönder rutan. HJÄLP. |
|
Öppna bakluckan och ladda batteriet via innerbelysningen i skuffen, eller använd nödöppningsfunktionen på dörrhandtaget (jag tror det bara finns på passagerarsidan) /Mats J |
|
|
Lyft dörrhandtaget på passagerarsidan och vrid om nyckeln så ska dörren öppnas även utan ström. Det kan gå lite trögt. //Magnus |
|
|
Tag och öppna dörrhandtaget lite grand ,vrid din nyckel till "lås upp"läget (nu har du vridit nyckeln 45gr),fortsätt vridet till 90gr. Det ska gå tungt sista biten då det öppnas mekaniskt. Nu har du fått upp dörrlåset, men du måste göra samma procedur fast andra hållet för att låset skall fungera igen,,, /Mats |
|
lothean |
Tack för tipsen men det funkar tyvär inte. Har ingen möjlighet att ladda batteriet där bilen står och det andra funkar inte heller. Det känns att det blir annorlunda när jag håller ut handtaget och jag ser att knappen på insidan rör sig lite, men den låser inte upp. Känns som att det är stenen genom rutan som återstår. MVH Robban |
|
har du låst med deadlock så hjälper tyvärr inte mekanisk upplåsning... om du kan hissa upp bilens framvagn så kan du krypa under och ansluta ett batteri mha startkablar till generatorns poler och på så sätt strömsätta bilen. En V8 drar mer än man tror! |
|
|
Skippa sten genom rutan, koppla bara in ett extra batteri eller laddare till belysningen i bakluckan eller på generatorn som skrivits. Håll ordning på plus och minus bara. //Magnus |
|
|
Deadlocken går visst att låsa upp mekaniskt, men det kräver att man vet hur man gör. En sten i rutan hjälper inte, eftersom knopparna är spärrade. Det går mycket trögt att vrida sista biten, du måste förbi 90 grader för att det ska hända något. Det är et bra tecken att du ser att knoppen rör sig. Det känns nästan som om nyckeln ska gå av, så prova igen. På min E32 fungerar det på båda sidorna, men det kan hända att det endast är ena sidan på andra bilar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Exakt samma sak hände på min 735a. Som tur var har jag en akrobatisk kompis som lyckades krypa igenom skidluckan, och med hjälp av en tång låsa upp ena bakdörren. Jag testade också att låsa upp dörrarna mekaniskt men det funkade inte på min bil, fast jag testade iof bara på förardörren. Mvh Johan |
|
| Har du drag på bilen kan du väl ge bilen lite ström genom drag kontakten ellerv på soppapumpen under man ska ju inte behöva dra rutan | |
lothean |
Har provat igen och åter igen på olika sätt med dörrarna utan resultat. Har drag på bilen. Verkar värt ett försök den vägen. Kan jag använda batteri direkt från en annan bil? Hur vet jag vad som är plus och minus? MVH Robban |
|
Om du har i draget monterat för "husvagn-laddning" så skall du sätta plus på stiftet som sitter "kl. halv två" och jorda tex på kulan. /Mats |
|
|
glömde en sak ,kolla om du har lite spänning på det stiftet först innan du kopplar,,, /Mats |
|
| Eller åk till närmaste bilverksta så har dom kopplingsschema på att | |
|
öppnar denna tråden igen... har samma problem fast pga att förardörrens kabel för centrallåset är av i kabelgenomföringen dörr-kaross så kommer jag in i bilen men kan inte låsa upp dom andra dörrarna ens inifrån... förut har man alltid kunnat låsa hela bilen från förardörren och låsa upp förardörren mekanist och sedan via knoppen på pass.dörren låsa upp resten av bilen... men den måste ha hamnat i deadlock eller nått...så hur får jag tillbaka centrallåsfunktionen så man kan öppna resten av dörrarna? bilen genomgår en liten renovering(ny lack m.m) så kablarna vid förardörren ska fixas men behöver ju kunna öppna dörrarna tills vidare... (nån som har en komplett kabelstam till förardörr med funktioner för: elhissar,elspeglar,lås,eluppvärmda handtag? det kanske är fördragna kablar i alla e32?så får ni gärna maila) Mvh Andreas |
|
|
Sök på ETM och ladda hem, sedan är det bara att börja tjuvkoppla direkt i kontakten till dörren eller annat lämpligt ställe. //Magnus |
|
|
ok...tack har kollat lite och tror att jag kanske kan lösa det från förarsidan...återkommer då jag fixat det eller inte... Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.