|
|
|
|---|---|
|
Har precis fått till baklyktorna med vita blinkersglas efter mycket svärande och blödande tummar. Måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet men jag använde tyvärr brun packeteringstejp att fixera med vilket resulterade i att det blev mycket lim och tejp rester på glasen, har försökt att få bort det så gott jag kan med endast vatten och lite diskmedel men det finns fortfarande en del kvar. Någon som har något tips på vad man kan använda för att få bort resterna men samtidigt inte matta ner glasen? --- E32 går brett på vintern! Länk | |
|
Bilder: Länk Länk Glaset är inte monterat ordentligt på bilderna men lugn bara... det kommer fler. --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
T-röd bör lösa kladdet men ändå inte fördärva glasen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Ug-Lee |
När sånt händer, så brukar jag ta tejpen å liksom dutta med klistersidan på resterna, och det brukar följa med, det som man inte vill ha kvar. Funkar bra på cd fodral, bör gå på blinkersglas. har du möjlighet till att ha lamphuset i rumstemp, så bör det underlätta |
|
Ren bensin brukar lösa tejprester och skadar inte plasten. Vilket lim använde du för att fästa glasen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaren, får göra en liten insats på glasen imorrn och se vad som händer. Som lim/tätning använde jag mig av svart rutlim. Det är samma sort som man använder när man t.ex. monterar eftermarknadsspoilers och dylikt. Fungerar mycket bra och torkar ganska snabbt i rumstemp. Finns i alla byggvaruhandlare. --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
Ug-Lee |
Var köpte du glasen och vad kostar dom? vill me ha. när jag såg dina monterade. vill ha runt om |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Han köpte dom med största sannolikhet här: Länk vita blinker fram och sida finns b.la. här: Länk Mvh Andreas |
|
|
Jag köpte mina begagnade men dock oanvända här på Power Börsen. Passformen var inte den absolut bästa men med hjälp av endast varmt vatten så kunde man hur lätt som helst forma glasen till exakt passform. --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
Nu är glasen monterade och jag blev mycket nöjd med resultatet. Nu återstår det bara att åka förbi Realcar och inhandla vita blinkers fram (Sthlms bästa pris, 388sek) så har vinterbilen helt plötsligt blivit riktigt fin =) Bilder: Länk Länk Länk Länk mvh /Jimpa --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.