AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
819

Priser E39? Försöker hitta en bra

AAAA bara tvungen att skriva av mig lite

Hej har sedan i ett tag letat efter en trevlig bil till min pappa.

Tyvärr så har han gjort en del riktigt dåliga bilbyten de senaste två åren och han har lidit tillräckligt tycker jag. (förlorat x antal 100 000)

I början av november så hittade jag flera tidiga E39 med skinn och automat precis under 20k mil för cirka 70. Nu hittar jag ingenting. Börjar bli frustrerad.

Tyckte kring 70 var ganska rimligt för en ok E39 då nya femman varut ute ett tag nu. Motorn spelar mindre roll bara det finns skinn automat och ac och bilen är i ok skick.

Letar jag för billiga bilar? har hittat flera fina objekt men automat saknas.... eller skinnklädsel.

Ni förstår säkert vad jag är ute efter. En bra bruksbil...

Kan ge kring / över 80 för en touring även utan skinn. Men de ligger ofta mkt högre i pris.

Ska vi vänta till slutet av januari kommer folk börja annonsera mer då?

Ska jag ge upp?

Försöka hitta en fin Volvo 965a istället? - känns så gamla. Provkörde en kändes som en gravid ko på en enhjuling som gick på anabola. + att allt knakade var löst och kasst. Hade nog blivit den men när jag öppnade huven så Knackade ngt riktigt hårt.... försäljaren som var ***** hörde ingenting. Satte mig i min gamla "skruttiga" tds och blev förvånad över skillnaden.

BMW = känsla

Det jobbiga är att en kompis till mig har en helt ok 740 som han försökt sälja för 73 000. Men personligen tror jag 5 serien är ett bättre val på alla sätt.

Det är inte direkt ngn fara med bilar. Men han är så ledsen och missnöjd med sin andrabil, en jättefin ford explorer 95a. Den köpte vi i sommar.
Han har precis lagt 70 000 (ja du läste rätt) på sin S80 lite småsaker bara... mm + några småsummor innan.

Har inte direkt ngt förtroende för volvo.

var bara tvungen att skriva av mig lite

Har du som läser ngt råd?
Ett enkelt råd att inte vara fixerad på att bilen måste ha en viss utr i de prisklasserna du kollar i. Gå på skick istället. Sätt ut en köpesannons som inte är allt för specifik kan vara ett annat tips.

/Simon
automat och ac är ett måste....
kanske köpesannons är en bra grej.
Har personligen aldrig läst sådana. Kanske bra grej.

Var tycker du att jag ska lägga ut, här på sidan känske? Rätt folk kanske nappar.
Testa att lägga ut köpes annons på förslagsvis:

autopower.se
blocket.se
annonsguiden.nu
bilannonser.se

Lycka till. Tänk på att en automat är dyr att byta i förhållande till priset på den bil du söker.

/Simon
Läste precis lite inlägg i femserieforumet om två killar som hade problem med backen....

Har haft en hel del problem med automater! Har mina inneställen :-)

Alltså det är inte jag som ska ha bilen heller. Personligen hade jag givetvis valt en manuell 528.

Tror jag skall börja med att lägga in en annons här på sidan och på blocket får väl se vad som händer / om det händer ngt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.