|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej hej! Jag har ett k/n sport filter insatsfilter i min bmw m3, Jag undrar hur man går till väga när man tvättar ett sådant filter + vad för rengörings vätska ska man köpa? finns de stt köpa rengöringsvätska på micro? dom sälger ju sportfilter så dom borde väl ha de om de nu går med deras vätska eller mekonomen kanske eller måste man köpa r,vätskan från k/n ? någon som har en sida som visar hur man går tillväga steg för steg av tvättning av filtret. Mvh |
|
Själv brukar jag bara ta loss de å tvätta den me lacknafta å sen spola ur den noga me vatten så de inte ligger kvar nån lacknafta,sen får den torka lite innan den monteras igen... Vet ej om detta är rätt metod igentligen,finns säkert nån som vet mer exakt... |
|
|
Använd KN`s produkter som finns att köpa där man köper filtret och följ noga beskrivningarna. VAR NOGA MED HUR MYCKET FILTEROLJA DU LÄGGER PÅ FILTRET!! Väldigt viktigt! |
|
marre86 |
någon som vet om k/n återförsäljare finns i 0370-0371 området? |
marre86 |
Kan man inte ta typ micros filterrengöringssats till sitt k,n filter dom säljer ju också sportfilter med rengöringskit de borde väl vara ungefär samma eller? Mvh |
|
Mekonomen här i Karlskrona säljer K&N´s filterolja. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
marre86 |
OK då borde väl allla mekonomen butiker sälja de också? men de går inte å ta t,e,x micros filterrenengörings olja då? Mvh |
| om jag var du skulle jag köpa ett bmw orginalfilter och montera det istället. jag tycker inte det är värt att riskera en så pass dyr motor pga taskigt filter. du kommer ändå inte att märka nån effektskillnad.. | |
marre86 |
ok de blir ett orginalfilter känns säkrast så Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.