|
|
|
|---|---|
| Hej. Idag var jag iväg tilll en aukt. BMW verkstad och lämna in bilen för att byta ut mina dimljus. Jag köpte dom själv och lämnade in bilen. Hämtade bilen senare och märkte efteråt att dom inte hade lagt med mina gamla dimljus. För att vara säker på min sak så tänkte jag fråga här först: Ska dom behålla mina gamla lyktor när dom byter ut eller är det inte självklart att dom ska skicka med mig dom? Betaladae 345 för byte. Vi får se vad det blir för samtal till dom på måndag. | |
|
Vad ska du med dom gamla till? Antar att dom var sönder eller på annat sätt dåliga och då har du ju ändå ingen nytta av dom. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Du borde väl iufsig frågat direkt. Troligen tog de väl för givet att det var "skräp" för dig och att de skulle slängas. | |
| Det ena var sönder, dock bara själva lamphållaren, men den andra var helt okej. Jag bytte ut båda för att man inte skulle märka någon skyllnad då dom ändå har nio år på sig. | |
|
Jobbar själv på en bilskadeverkstad o vi skickar aldrig tillbaka något till kunden om inte speciella önskemål finns!! Men jag kan lova dig att minst en av dem finns kvar för att vi e inte så dumma att vi slänger hela grejer!! ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
|
Det får man nog ta med dem innan man lämnar in bilen om man vill ha tillbaka de gamla prylarna. Grejerna är ju dina så du får garanterat tillbaka dem om du ber dem lägga dem i skuffen när arbetet är klart, men att säga till i efterhand kan nog vara klurigare. |
|
|
Pirelli86: bara för "att man gör så" är det inte rätt, delarna tillhör kunden ( eller försäkringsbolaget), tyvärr är det en ganska vanlig "löneförmån "i bilskruvar branschen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Om jag hjälper nån att göra service eller rep så lämnar jag alltid med alla delar som blivit bytta (undantag oljefilter) då finns ju kvittot på att delarna bytts. Annars kan det gå som för vissa tex min 520IT som bes i går,föregående ägare hade lämnat in allt på verkstad det fanns kvitton på 30papp sen >99 bromsarna var även nya 03 så jag tittade inte så mycket på dom,men bes mannnen tyckte att skivorna bak såg sliten ut (blev dock bara bra att veta=). När jag kom hem så rev jag bort för att kolla,ingen munter syn när bakskivorna börja närma sig minimått och beläggen har 3mm kvar. ALLT detta på 1200mil enligt kvitto (jobbet var ej utfört på bmw) utifall nån undrar. Det är då tur att man gör allt själv så man vet vad som är bytt,och dessa kvitton är enligt mig inte mycket värda. nedde> nu behöver väl knappast du tveka på att det är bytt men jag håller med dig delarna kan ju vara `bra o ha´. Lite funderingar så här i slutet på år 2004a mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
| Jo, för det jag tänkte, det ena dimljuset var det absolut inga fel på, helt okej, ersatte det också som sagt för att man inte skulle märka någon skillnad på dom två. Tror knappast dom slängde det dimljuset i tunnan utan snarare för att dom skulle sjävla lägga in det på ennan annan som behövde en reservdel ;) | |
|
Jag fick tillbaka ett stolsunderrede på Z'an när jag bytte det. Helt riktigt egentligen då det kostar 6K (ink arbete) och felet bara var ett glapp, som jag nu vet att det går att fixa för 20 pix. :-( Vid byte på den första stolen fick jag inte tillbaka det gamla underredet. Samma verkstad med bara några månader mellan tillfällena. Jag blev förvånad när jag fick tillbaka det andra gången, men tänker man på det så är det ju helt rätt. Jag tror ingen verkstad skulle protestera om man sa till innan att man vill ha tillbaka de gamla delarna, men de flesta vill inte ha massa gammalt skrot så jag förstår att man "kastar" det åt kunden. Blir någon meck glad, så fine... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
en liten fundering bara... varför lämnar man in bilen för byte av dimljus? att byta ett sånt på parkeringen tar ju max 1 minut? Avancerad mekaniker som jag :) byter det ännu snabbare... /Jonas |
|
| Lämnade in den då jag inte har någonstans att meka och jag var tvungen att ta bort hållarna också då det var sprickor i den. 300 spänn å jag slipper skita ner mig och krångla. Till sommaren ska jag sätta i gång å mixtra med annat smått å gott. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.