|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar nu att köpa en multimediapaket till min E39'a och har kollat runt lite. Hittar bra grejer hos BRL men jag fastnade för just NextBase DVD'n i o med att den är så praktiskt.... Man slipper massa onödiga sladdar o så är den portabel....+ att den är till o med lite billigare...... Krånglar dom nåt eller? Jag undrar nu var jag kan köpa fästet som jag kan fästa den frame vid fläkten alltså ovanför stereon. I mitten där... Hur är den när man kollar ur andra vinklar o så är det problem att koppla den med FM modulator rill min BMW Buiessnes CD? Blir det bra ljud när man kör MP3's genom den? Sen så vill jag ha den som man kan koppla till en skärm till, framtida planer alltså.... Och vad är det för spelkosol dom säljer till den, en handkontroll bara då.......med massa spel i? Var kan jag köpa billig FM modulator? .:Kristijan:. | |
|
Har haft min sedan i våras och är jätte nöjd, har ballat ur vid start ett par gånger men det är bara att ta ur sladden och börja om. kan ha berott på skivan oxå. Har den moterad i orgialväskan för nackstöd på bakre nackstödet då barnen fortfarande stitter bakåtvända, ganska bra faktiskt för då kan jag styra den med fjärren från framsätet. Var tvungen att köpa en förlängningssladd för cigg-uttaget. konstigt att det inte sitter ett uttag för baksätet i en så dyr bil. den är ju faktiskt utrustad med "rökarpaketer" som det så fint heter. (fast jag röker inte och speciellt inte i bilen) =) Vi har även batteri till den vilket är perfekt för barnen vid flygresa klarar ganska precis två filmer. kanske inte så mycket svar på dina frågor men ätt inlägg i varje fall. /Fredrik |
|
|
Hermander: Nej det är OK . Tack för inlägget ;)... Så du kör inte ljudet genom bilens högtalare? ...Är det bra högtalare på NextBasen då? Finns det möjlighet vet du om man kan fästa den med nån universal fäste frame vid stereon? .:Kristijan:. |
|
|
Är den mycket störe (tjockare) på grund av DVD läsaren, än andra 7" TFT/LCD skärmar? Batteriet har den väl inbyggd i skärmen, inget externt väl? .:Kristijan:. |
|
|
Ingen aning om fäste fram men det finns några olika för fäste vid nackstöden. Ett exempel finns här Länk Tocklek jämfört med en vanlig skärm är nog marginell. Vad det gäller högtalarna så är de kanske ingen höjdare för den kräsne men för barn som tittar på barnfilmer räcker de gott och så även på flyget, det går även utmärkt att använda hörlurar. Batteriet är en extern sak som fästes under skärmen vilket är bra så slipper man släpa på det i onödan. Men vad jag förstår vill du använda det för "eget" bruk och där har jag inga erfarenheter. /Fredrik |
|
|
Så jag läste att man måste ha bilen igång annars kan man inte ha spelaren på? Det låter väl inte troligt .Kanske om man har svag bilbatteri?...(urladad) Är den externa batteriet stor? Ska se om jag kan klipa av biladaptern till ciggutaget o koppla den nånstans så att man får fast ström till NextBase DVD spelaren. .:Kristijan:. |
|
|
Har inte cigg uttaget ström hela tiden? Min har det i varje fall. Annars är det väl bara att höpa ett löst cigguttag på Biltema eller Clas olsson och koppla direkt till batteriet. att klippa ciggkabeln är nog dumt då det troligen sitter en spänningsregulator i själva pluggen. /Fredrik |
|
|
Det externa batteriet har samma bredd och djup som spelaren och är 5 cm högt. Det skruvas fast i botten på spelaren så den blir alltså 5 cm högre med batteriet på plats. Våra spelare (2 st) kan inte spela någon skiva utan att tändningen är på. Trots att det är spänning hela tiden på de extra cigguttagen som BMW monterat bak i vår bil. Förmodligen behöver de lite mer än bilen batteri ger. Däremot går det fint att koppla ihop två spelare och använda den ena som skärm enbart. Det kräver naturligtvis att man köper de modellerna som har både in- och utgångar för ljud och bild. Jag funderar på att ansluta en Xbox/PS2 senare. Det borde gå eftersom det är vanliga video-ingångar på NextBase. För det är väl sådana som Xbox/PS2 använder sig av? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
För övrigt duger ljudet till ungarnas Disney-filmer men inte mer. Att använda den som mp3-spelare är nog ingen dum idé. Prova om du får en fm-sändare att fungera. Jag har en liggandes som inte funkar i bmw:n men i andra bilar och hemma. Bäst är nog att ansluta spelaren "på riktigt". Vad det gäller fäste för ventilationsgallren är jag tveksam till om det är så lyckat. Den är nog för tung. Jag tycker tom att min Ipaq verkar tung när den sitter där. Försök kolla hur de som har eftermonterat en 7" naviskärm har gjort. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Å så här ser det ut i vår bil: Länk Det handlar egentligen om något annat men det syns hur spelarna är monterade. Men du var väl inte så intresserad av montering i baksätet, kanske? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
bood: Är den för tung? det står ju 670g tror jag på OnOffs hemsida där den även är billigast 3995:- .... Jag menar inte i ventilations gallerna utan såg en bra konsol som man klickar in på den övre o nedre kanten på hela ventilations ramen. den såg jag fanns på brodit.se Det jag däremot skulle vilja få tag på är en hållare som man fäster på den konsolen o sen på NextBasen.....Det bör gå. Måste bara fixa en FM modulator sen som är komptibel med BMW Buissnes CD. På BRL hade dom såna för 399:-, snackade med en kille där. .:Kristijan:. |
|
|
bood: Nej jag vill ha en fram monterad o en mellan sätena bak....fast det var jo lätt hitade en hållare tll monteringen bak..... .:Kristijan:. |
|
|
Jaha, ett sådant fäste har jag inte sett. Är det gjort för det ändamålet funkar det säkert. Kolla bara så du köper den modellen som har både ut- och ingångar för ljud och bild. I somras fanns det olika varianter. Det är ju nödvändigt om du vill visa samma film på båda spelarna. Jag gav 8000 för 2 st inkl nackstödsfästen hos BRL i somras. Då ingår "allt" i paketet. Batteri, kablar till TV, laddare etc. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Kolla in på komplett.se där tror jag dom är ännu billigare Länk "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Ded var faktiskt billigast på NetOnNet 3395:- o hos OnOFF kostade samma spelare 3495:-, så jag tror att jag köper hos OnOFF..... Hoppas bara jag kan hita en hållare til den som jag tänkte montera fram... .:Kristijan:. |
|
|
brl har visningsex för 2488:-... tillochmed jag blir sugen... Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
men det är den utan video in, så man kan inte koppla in PS2 eller en extra skärm.... Det är den gamla modellen.... .:Kristijan:. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.