|
|
|
|---|---|
|
Har fått 2 st 6x9or som ska sitta i hatthyllan på min e30. Men jag har lite problem med att få in dom. Dom passar inte i dom gamla hålen för antingen så kommer dom att ligga över den upphöjningen i hatthyllan där bältet kommer ut eller så kommer dom att ligga in en bit in över ryggstödet på baksätet. Någon som har några bra förslag på hur man ska göra? Kanske nån som har bilder på 6x9or monterade i hatthyllan? | |
| Jag har monterat 6*9or i hatthyllan, men du får räkna med att klippa i plåten. Jag gjorde så att jag rev ut hela baksätet och tog loss själva "hatthyllan". Sen är det fram med plåtsaxen och kanske sticksågen... Lycka till! | |
|
Bara att klippa upp med plåtsax... Plåten är väldigt tunn och mjuk och klipps som papper typ :) Bara lägga sig i skuffen och börja, Räkna med ont i ryggen dan efter och se tll att inte bli instängt... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| okey, tyckte att jag såg nått här på forumet om att den plåten anses vara bärande och att man inte skulle göra nått med den. men det kanske inte stämmer..? | |
|
saaek: Det stämmer inte. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| då blev det genast mycket lättare. :) men jag tror att jag sticker ner till den lokala bilprovningen och kollar vad dom tycker först ändå för att vara på den säkra sidan. man vet ju aldrig hur dom ser på det. | |
| När ni klippte i plåten på era beemers, gjorde ni så att högtalaren hamnade mellan upphöjningarna då, eller ni bara klippte rakt igenom upphöjningarna? | |
| gjorde hål till högtalarna i hatthyllan igår, men sen såg jag att magneten på högalaren kommer rakt på den runda saken som sticker upp i plåten där under. Uppfyller den nån funktion eller är det bara att ta bort skiten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.