AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
934

325td Dubbla batterier?

10
Hällsten
BMW 325td -92
Hej!
Jag undrar varför det sitter två batterier i min 325td 92. Vad gör det batterie som sitter i skuffen är det standard?

Nu har jag fått problem med det, efter som det inte levererar tillräckligt med ström till mitt slutsteg :(
dock så upplever jag inga andra defekter med batteriet eller elen i bilen... någon som har några bra svar?
Ro
16
Rohman
325I -92
Det ena batteriet kan vara till larm om du har det. Om det första batteriet lägger av så får larmet ström av det andra..

/// Rohman
Länk
10
Hällsten
BMW 325td -92
Nejdet batteriet i skuffen är ett rejällt batteri och jag saknar larm till bilen, jag har dock startspärr
Na
14
Nappe
316i -89
Batteriet i skuffen e det som sitter orginal
10
Hällsten
BMW 325td -92
Men vad gör då det normalstora batteriet där fram, Har inte du något sådant batterie Nappe?
Na
14
Nappe
316i -89
Näe jag har bara ett som e ca 2x ett normalt batteri i skuffen

där det finns plats till ett under huven (vid torped väggen på passagerar sidan) har jag bara en plus grej som man kan sätta startkablar till
E3
1.828
E36
USA bilar
Det ska sitta ett stdbatteri i skuffen på hö sida, fam vid torpeden på hö sida ska det sitta en +kontakt enbart!

Kan ju vara nån som fått för sig att parallellkoppla två batterier.. kanske drivit ett billjudbygge tidigare?
Te
16
Texas_H
525i -94
Antar att du har diselvärmare? Isf är ena batteriet till för att driva det som behöver ström när värmaren är igång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.