AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.623

Vad hette BMW i Örebro 1996?

Jag undrar om någon här kommer ihåg vad BMW i Örebro hette 1996? Det fanns en återförsäljare i kombination med Honda i Bettorp men den jag söker har jag för mig låg vid Eurostop. Kommer dock inte ihåg namnet på firman.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förenade Bil sålde BMW tidigare men årtal har jag ingen koll på.

Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR.

///MVH Hasso
Mobima kanske du tänker på....

/Udo Dirkelsniff

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur lång tid har Carlsson Bil funnits då?

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En liten anektot. En kompis tilllika verkstadsägaren sedan 30 år, jobbade en gång i tiden som mek på BMW Förenade bil i Örebro.
Han hade köpt en nästan skåpny krockad BMW och repat den, så den blev finare är VDs bil på förenade bil. VD kallade då in meken och sade åt honom att han inte fick parkera på framsida av företaget utan skulle smyga bilen på baksidan istället.
Kompisen sade upp sig på stående fot.

Fundering. Bilbolaget fanns det nått som hette har jag för mig undrar om det inte var dom som hade mellan Förende bil och Carlssonbil ?? Får väl ta reda på det.

///MVH Hasso
Mobima var det! Man tackar! Någon som vet om de fortfarande sysslar med BMW?
Länk
Jag vet inte men tror att en del av personalen flyttade till Carlsson Bil

/Udo Dirkelsniff

Länk
Länk
Bättre länk, verkar inte som om de sysslar med BMW längre.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mobima var nog aldrig BMW återförsäljare, däremot så importerades, det snett och krokig som försöktes rätas ut för en 15 år sedan eller nått åt det hållet, hade inte stans bästa rykte nya generationen är mera seriösa och är/var duktiga på amerikanskt betydligt duktigare än auktoriserad enligt utsago från nöjda kunder.
Vet inte vad dom skruvar med idag allbilverkstad?? men de har rykt upp sig betydligt mot förr.

///MVH Hasso
Hasso: Det känns som att vi måste gräva vidare för att kunna göra en korrekt historieskrivning;-)
I en folder över "BMW Komplettpriser 1995" finns ingen auktoriserad BMW-verkstad angiven i Örebro. Däremot finns "Åk några mil för en bra bil" Hugo Eriksson i Storå med.
Jag har i alla fall en minnesbild av att Mobima sålde BMW-reservdelar och servade BMW.
När fanns förenade bil i Örebro?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Anledningen till att jag tog upp tråden är att jag köpte en ny katalysator och lambdasond på Mobima 1996. Just nu försöker jag att kräva staten på det beloppet och att veta företagsnamnet är ett plus, tyvärr har jag inte kvittot kvar men jag ska prova ändå. Jag har för mig att katten kostade runt 9000 kr och lambdan 1500 kr. I dag med alla datorer hade det inte vart några problem men för 10 år sedan var det många handskrivna kvitton.
Mobima servade även bilar och jag tyckte att de var riktigt bra till skillnad mot Carlsson bil. 1995 var jag och en kompis in till just Carlsson bil och skulle köpa oss en varsin 325:a, vi kom in i hallen och genast kom 2 säljare mot oss och jag skulle just hälsa när de gick förbi oss, den ena gick t.o.m. emellan oss för att sedan fortsätta till fönstret och där stod de sedan och snackade skit. Vi gick till en annan handlare...
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Jag har tyvärr fått precis samma bemötande på Carlsson bil.

man ska kanske vara 50+ och ha kostym för att få köpa fin bil..

det hela slutade med att jag köpte privat istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.