AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
956

VDO Dayton 5000

tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Jeg har nyligen købt en direktimporteret 523i Touring fra 2000 med et eftermonteret VDO Dayton 5000 navigationssystem.

Systemet er på tysk i øjeblikket og indeholder to cd'er, 1 til Benelux og 1 til Tyskland.

Det fungerer fint, men inkluderer jo kun store veje i Sverige i øjeblikket, så jeg behøver selvfølgelig en cd for skandinavien

Jeg har en 5" skærm og en selvstændig højtaler, men jeg har ikke fundet en seperat VDO "CD-enhed". Tilsyneladende bruger anlægget bilens originale cd afspiller.

Jeg har lånt en kammerats nav cd for skandinavien, men når jeg sætter den i cd afspilleren forsøger den bare at afspille den som en alm. musikcd.

Hvorledes får jeg installeret en skandinaviens cd i systemet?

Kan jeg opdatere softwaren således at det ikke er på tysk?

Jeg er ved at være desperat, så jeg håber der nogen der kan hjælpe mig...

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har en likadan och kan hjälpa dig!
Nånstans finns en cd enhet till din navi, den använder inte vanliga CD spelaren.
Kartskivan sitter alltid i nav "CD enheten".
Karta är inga problem, det kan du hitta begagnat på blocket och ibland tillochmed här på börsen. se upp så du inte betalar för en orginal och får en kopia bara.
Språket behöver du en annan skiva för. Den skivan finns också uppgradering av operativsystemet på.
Det är bara att stoppa i den skivan och sen svara på frågor med hjälp av fjärren.
Kontakta en bilstereoinstallatör nånstans där du bor, de brukar kunna lösa såna här problem.
maila mig gärna om jag kan hjälpa dig med något

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Hej styrman1

Tak for svaret,

Ok, jeg må prøve at finde cd-enheden, men den må være godt gemt da jeg har kigget alle de steder man kan komme til uden at skulle bruge skruetrækker el. lign...

Nogen forslag hvor den kan være?

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Är inte bekant med E39 karossen men det kan väl inte vara omöjligt att hitta den? Samma storlek som en vanlig bilstereo. silverfärgad oftast. Under baksätet? Under nån framstol?

tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Hej igen

Nu har jeg haft bagsæde og alt muligt ude af bilen. Det eneste jeg ikke har haft ude er sidepanelerne over de bagerste hjulkasser, hvor der i forvejen ikke er meget plads. Men jeg har ikke kunnet finde cd enheden.

Kan systemet fungere uden den eller skal den være et eller andet sted i bilen?

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Den måste vara ansluten.
Har ingen aning om var den är gömd men sladden mellan enheterna är max 5 meter lång. Under framstolarna då? vet du var GPS antennen sitter? Följ den sladden isåfall.

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Kolla i handskfacket eller under klädseln på bagagerumsgolvet.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Hur har det gått??

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
tmwjorgensen

Se ditt @
tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Hej igen

Tak for interessen. Jeg har haft bagsædet ude og kontrolleret under forsæderne, i handskerummet, lugerne i bagagerummet og rundt omkring reservehjulet.

- Ingenting!!!

Jeg har ikke haft sidedækslerne i bagagerummet ude, da de er skruet fast med nogle special nøgler. Jeg er mildest talt temmelig forundret. Kan den være så godt skjult???

Antennen sidder på bagerste højre rude og jeg kan jo prøve at følge den, men så er jeg nødt til at begynde at skille bilen ad... og jeg har ikke det rigtige værktøj, så det er jeg træt af at begynde på.

What to do????

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
jag kan verkligen inte komma på mer ställen att gömma den på!
Det blir väl att följa sladdarna.
Är du säker på att det är den antennen som sitter i sidorutan bak? Antennen ska sitta så den har fri sikt uppåt.
Ett platta ca 4x4 cm med en klump på mitten.

tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Der sidder 2 ekstra antenner på bagerste højre siderude, den ene er tydeligvis til telefonen og den anden er netop 4x4 cm, så det må næsten være gps'en. Ledningen derfra går så ind under beklædningen i højre side. Men denne har jeg endnu ikke haft ude, da jeg skal bruge en special "trestjernet" skruetrækker, hvilket jeg ikke har, så det skal jeg lige have fundet.

Alternativet er at følge ledningen fra monitoren. Den går ind igennem et hul ved forreste, midterste luftudblæsning. Jeg ved ikke om det er nemmere at følge den. Det kræver selvfølgelig også en del skillen ad.

Skal boksen sidde tættere på den ene eller den anden?

Jeg har en ekstern højtaler siddende under handskerummet som er tilsluttet systemet. Måske skal jeg se om jeg kan følge dens ledninger?

Systemet fungerer jo nu (men kun med tysk "database"), så vi kan vel konkludere at enheden skal findes et eller andet sted, for det kan vel ikke fungere uden?

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Kolla under instrumentbrädan då.
Kanske mellan pedalerna och handskfacket?
Följ kabeln från extra högtalaren om det är enklare.

tm
9
tmwjorgensen
523i Touring -00
Hej igen

SÅ LYKKEDES DET!!!

CD enheden var under en plade foran den plade der ligger over reservehjulet.
Det var BMW der viste mig det. Det er tilsyneladende der den originale navi enhed bliver monteret og det virkede gedigent lavet, men selvfølgelig ikke særlig tilgængeligt da man er nødt til at bruge en umbraco nøgle til at få adgang.

Tak for hjælpen og interessen uanset

vh

Thomas
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Kul!
Har du lyckats byta språk nu då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.