|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
En polare hade en M3 3.0 och han fick stryk på E4 av en SL 500. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Var snabbare 0- c. 200 km/h än både en E500 och en SL500 (gamla modellen) med min M3 cab -97:a...men inte mycket. Jag upplevde att E:n gick bättre. Men, som sagt, individuella bilar kan ju skilja väldigt mycket! |
|
| Ofors...Jag ställer gärna upp på ett test mot din Chippade 540 =)Tvekar inte på att du Ändå hamnar bakom :p | |
|
Jag har för mig att jag läste på MBSCA (Mercedes forum) att det var en kille där som hade lyckats koppla ur bilens ASR permanent och han funderade på att bygga en krets som gjorde det möjligt att via en knapp kunna styra in och ur kopplingen av ASR:en. Hur det sedan har gått vet jag inte, då jag inte har följt upp det hela. Men kanske har Henrik hört ngt mer om det? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Kan meddela att jag i kväll provkörde en polares nyinköpta E55T AMG -00... Jisses vilken härlig kärra! Där hade man inte mycket att käfta emot med min 540 (RÅPISK!!). *DREGEL* Tack för ordet, DANJELO Min bil: Länk |
|
andha45 |
E500 är rätt mkt lättare än SL500, men SL:n har nog lite lägre luftmotstånd. Det som jag fr a gillar hos 500-motorn (har haft en SL500) är att den har så härligt vrid på låga varv, vilket 540:n saknar. På motorväg växlar 540:n ner till 4:an ibland medan SL:n tuffar på på femman, och även i stan när man t ex rundar gathörn känns 500:n oerhört stark. Mer V8-känsla helt enkelt. 540 har en fin motor men 500:an smäller lite högre =) |
| Andha...Sl:n väger ca 60-70kg mer än 500E.Inte så pass stor skillnad | |
jimmy/bmw |
bmw 540 e39 0 - 80 km/h 4,6 s 0 - 100 km/h 6,4 s 0 - 120 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 15,0 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 24,2 s bmw m5 e34 0 - 80 km/h 4,4 s 0 - 100 km/h 5,7 s 0 - 120 km/h 7,7 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 10,0 s 0 - 160 km/h 13,0 s 0 - 180 km/h 16,5 s 0 - 200 km/h 21,1 s |
andha45 |
Det är något speciellt med Mercas 500-motor. Den är lugn och vild på en gång. Den har enormt vrid från låga varv men gillar att varva ur. Den har riktigt V8-ljud. Den är oerhört slitstark. Kanske är det så att BMW för en gångs skull får känna sig slagna. |
|
Nej Andha45, BMWs V8 är riktigt mysig den me... Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
Gemini__ |
Lånar tråden lite. Är intresserad av en Mercedes E55 AMG, årsmodell ej bestämt. Är det någon som har erfarenhet av dessa vagnar? Hållbarhet, kvalité och prestanda t.ex. Denna ser fin ut: Länk //Thomas Länk |
|
De rostar visst lika fort som en tidig 80 tals japs... Inte riktigt så illa... men MÅNGA mercedes av nyare modell har stora problem med rost... // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Gemini- Tror att min polare köpte den där... Det var nog den jag körde. Tack för ordet, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Själv skulle jag utan tvekan ta en M5 e39 med samma årsmodell för dom pengarna. Flåklypa |
|
Gemini__ |
Heinz_Keller: Ja, det där med rosten har väl inte undgått någon. Mycket synd, skadar Mercedes anseende rejält (anser jag). Dandelude: Jasså, där ser man. =) Berätta mer om bilen. Hur var den att köra? Finns det riktig körglädje i dessa vagnar trots automatlåda? Vill höra allt du kan och vet om dessa vagnar, hehe. Flåklypa: Ja, en M5 E39 är inget dåligt alternatvi. Men ska jag ha en sådan vill jag inte välja bland de billigaste vagnarna. Då de verkar dras med vissa stora fel och brister. Vanosbyte (t.ex.) verkar komma som ett brev på posten, tyvärr. Hög oljeförbrukning på de första årsmodellerna. En -00 eller nyare får det bli isådanafall =) Ett bra ex. kostar bra mycket mer än vad jag har möjlighet att lägga. Så det får vänta. Nu säger inte jag att Mercan inte har några brister, för det har den garanterat. Ska kolla upp vad man bör se upp med på dessa vagnar. Tack för era synpunkter i frågan. Mvh: Thomas Länk |
|
Länk Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| Länk | |
|
det finns en film på youtube.com där en 500E klipper M5 3.6 utan större problem, så min E50 AMG 347HK tar nog 3,8:an. Måste tilläga underbara V8 dom där. BMW its a ride not a car |
|
|
Länk Länk Bpower; Räkna inte kallt med det, prestandan på M5 varierar stort, vissa 3,8: or behöver 4sek till innan dom når 200, men den i länken klarar E50: in. Stephan Ps; V8 är kul=) |
|
| stephan735i: Det var identsika tider från 0-200km/h.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.