|
|
|
|---|---|
|
Impulsköp i all ära... snubblade över en bmw 750 iA 1991:a som har gått 20 000 direktimport från tyskland. har ståt avstäld här sen 2001. köpte bilen för 20 000:- varför just den? blev kåt på att den hade 300 häst o va så billig ( ursäkta språket). fel på bilen: *baklyset glappar standlicht o ruchlicht tjatar han hela tiden.. *framvagnen vibrerar vid 80 km/h samt att bilen vill dra sig åt vänster... *olja under motorn ( nån enstaka droppe ). tycker att det är en bra bil annars. Men blev osäker när man läste allt i forumet... ni kan väll skriva lite vad ni tycker? rekomendationter, tips osv... isse | |
|
Ja du. Min 750 jag hade köpte jag av samma orsak som du. Några mer fel iof. Frågade du varför den vart avställd de senaste åren? Kan man kanske misstänka höga avgasvärden tro? Själv tycker jag att det var det jäkligaste att få till och flera har ju, som du sett, haft problem med det. Men byte av packning för läckage(min läckte servo-olja, fixat med Omega). Sen ska det väl sägas att det vid köp av en sån bil för det priset får man lugnt ta med i kalkylen en hel del service och humörsvängningar. Men får du bara fart på den så har du en h-s underbar bil. Man blir lycklig av att köra en tolva. Tänk bara att ha gått igenom motorn o bytt alla slitdelar, trampa plattan i golvet o höra motorn leva upp...... Ja, behöver man säga mer.....Jo, just, nya M5 har "bara" tio..... |
|
|
Isse, glappet med bakljuset och parkeringsljuset hittar du i en av reläerna i säkringslådan som sitter till vänster i motorrummet. Det relä som du ska bry dig om är senapsgult. Det kanske räcker med att rucka lite på det men förmodligen är det en lödning som släppt. Vet inte vad ett nytt kostar. Framvagnen, vibrerar den när du bromsar eller inte ? Mvh//CL |
|
750iAL |
har oxo små vibrationer som härleds till en lätt anliggande broms som fint värmer min bromsskiva lite..kanske har du oxo anliggande broms efter en så lång avställning.... sedan tycker ja att 20 000;- va mkt pengaar om den va avställd obesiktigad samt massa fel... men men alla e ju inte som jag o hårdprutar´och grinar på ALLT..även om det funkar:-) annars kan du ha ovala däck på bilen eller dåligt ballanserade fälgar.. |
|
Jag tyckte inte att det var mycket pengar för en 750 som hade så små problem. Det är ju inget av vad det skulle kunna vara. Det där med standlicht osv. är nog reläerna som callestropp skrev. Vibrationerna och att den drar åt vänster kan man ju bara hoppas på att det räcker med en framvagnsinställning samt möjligtvis behöva byta någon styrled etc. Läckaget borde vara oljetrågspackningen, om det är motorolja som läcker ut. Har för mig att den packningen ska vara gjord av kork. Mycket bil för pengarna, tycker jag! Ägde själv en 750iA -91, som jag köpte från Tyskland, men gav dubbelt så mycket jämfört med vad du betalade för din. Lycka till! //Schnitzer |
|
|
Har du inte värre fel än dom du beskrivit, då har du nog gjort en ganska god affär ändå. Jag gav nästan det dubbla för min. Då är den inte heller felfri. Men jag är nöjd ändå. |
|
|
Min var heller inte felfri för lite över 40k. //Schnitzer |
|
|
Va o hämta ut körtkortet idag! skönt att ha det i handen efter all svett o tårar! var inne idag o bytte olja ( 5-w40). kollade upp glappet, kontaktfel... fick trycka o greja för att det skulle sitta bra men likt förbannat så tjatar han om lyset, får ta en ordenlig koll på det imorgon. föresten är oljetrågspackning svår att byta? har mekonomen den eller vart får man tag på den? isse |
|
|
isseno1: Köp den på BMW! Det är inte så svårt har jag hört, om man är lite händig. //Schnitzer |
|
|
tackar så mycket för hjälpen grabbar!!! uppskattar verkligen det, har ingen annan att fråga om bättre tips! isse |
|
750iAL |
va jag hörde o läste här så handlar det om att borra två hål nånstans för att komma åt alla trågskruvar stämmer detta??? Hoppsan kanske bara jag som betalat lite för min bil... det som inte funkar i min e passagerarstolen bytte den för 900:- elen i soffan för hö sida..kontaktfel som kostade 40:- 2 glödlampor som kostade 120:-/styck.. betalade 13500:- oskattad för min.. |
|
Man måste nog lyfta motorn en bit upp,annars går ej byta packningen. MVH.MICKI Länk |
|
|
Framvagnsvibrationer kan bero på slitna spindelleder/gummibussningar /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.