|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! För att göra en lång historia kort så var jag i tyskland idag å bunkrade upp med lite öl. När jag kom hem började jag lasta ur bagaget... när jag nästan var klar med urpackningen hade jag 4 lock kvar i bagaget som jag tänk ge till farsgubben, så därför fick dom stå kvar. Iaf dessa fyra lock hade jag ställt på på varandra långst ut mot bagaluckan (intill batteriluckan) då jag stänger igen bagaget och soft-closen drar igen den sista biten så kläms dom fyra öl-locken trycks fast mot bagagerums golvet och baklucken hamnar i nåt mellanläge som gör att den är omöjlig att få upp. När man trycker på uppningsknappen till bagaget så bara det klickar i motorn till låsmekanismen. Jag testade med att gå in via ski-sacken å dra i sär öl-locken med dom sitter rejält fastskilade mellan bakluckan & golvet... Nån som har nån bra idè på vad jag skall göra? Det hade varit lätt om man kunde fälla sätet men de går ju inte på denna modellen:( Mvh Andreas | |
|
Jepp. Har varit med om liknande när jag fick hjälpa svärfar att få upp bakluckan på hans E38. I det fallet hade snö fallit ner från bakluckan (luckan ful med snö när han öppnade) i "facken" där gascylindrarna vilar, med reultatet att baluckan ej gick att öppna pga. mottryck. Jag fick upp den med att lägga min vikt på bakluckan samtidigt som jag vred om nyckeln/öppnade med fjärr. I ditt fall är det ju bukar som skall ge med sig och inte hårt packad snö. Men det borde gå om någon trycker ned luckan samtidigt som du öppnar. Lycka till! Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Äntligen fixat..... Tack för hjälpen "PJ" ditt tips fungerade. Vi fick hänga oss två stycken över bakluckan. Tyvärr fick en burk offra livet som pös ut i bagaget... så nu luktar det svettig raggar Impala där bak :) Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.