|
|
|
|---|---|
|
Jag går lite i tankarna att byta bil. Är lite sugen på en diesel turbo. Men har 325 TDS för vridmoment? Skatt? Nått man bör veta om 325 TDS? | |
|
Skatt 1964 för 4 månader kolla så pumpen inte läcker |
|
|
Har köpt en för 2månader sedan.. den är kcr chippad och har ca 165-170hk. jag är hel nöjd den tar ca 0.55-0.65l/mil och har bra klös när turbom kommer. Men försök hitta en som är välservad och som absolut inte svajar på tomgång för då är pumpen på väg..TDS har även ett bättre ställverk i pumpen än vad TD har så satsa på en TDS alltså 143hk modellen.. ps har LB reggat så nu kostar den bara ca 1000kr/år plus att jag kör finsk diesel iden för 5kr/L BILLIGT!!! |
|
|
Pumpen mår bra av att få en skvätt 2TXolja i bränslet ibland... även en med rullande tomgång kan bli hjälpt av detta Underbar bil med härlig motor! De har på BMWvis en lite lustig motorkaraktär, nästan "död" till ca 2500rpm då turbon börjar ladda, men då bär det av ganska duktigt, så är det halkigt.. pass på! Det vrider runt snabbt och lätt bak.. På diesel är det av stor vikt att bränslefiltret byts varje vinter, då slipper du frysning i filtret vilket är relativt vanligt på dieslar, visserligen har dessa bilar uppvärmt filter men... och dessutom har frysproblemen minskat med dagens sämre bränsle... |
|
Lars Jakobsson |
Kan starkt rekommendera den...väldigt trevlig diesel.. Kolla på www.kcr.se så får du vrid och hk... //Lars Min älskling: Länk |
|
Är lite undrande till förbrukningen 0,55-0,65. Har knappt Haft nere min 325TDS-96 under 0,7 ligger på 0,75-0,77 är ej Chippad bara filter. Kör motorväg ca 17mil/dag |
|
| Min drar inte mer än så,men då gäller hastighetsbestämmelser och mest landsväg..bilen var kcr chippad när jag köpte den och den äldremannen som gjort det sa att förbrukningen sjönk efter chippning. | |
| Min 325TD (Chippad till ca 140) drar ca 0,65, aldrig över 0,70, då ligger jag ofta på ca 130 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.