|
|
|
|---|---|
|
Hur krångligt är det att stoppa i en 325 motor och låda från en E30 i en 323 E21. 323:an har 4-vxl låda så det blir väl till att fixa annan kardan + andra fästen till. Men hur mycket annat är det som kan strula till det förutom elektroniken oxå, passar motorfästen och det mesta annat rakt av? Och nr 2: Passar ett extractor rör som sitter på E21:an på motorn från E30? | |
|
Extraktorröret passar,likaså motorfästena.I min mening är det bara att skaffa en 5 vxl kardan till E21 och slänga i motorn.Hur lätt som helst. Tarv |
|
The fastest man |
Bäckis!!!! Har du börjat att bygga på is:en???? Mvh/Jonas |
|
Om du använder låda från E30 blir det lite problem med hastighetsmätaren. På E21 är den vajerdriven från växellådan och på E30 elektronisk med signal från diffen. Enklast är att leta reda på en 5vxl E21 låda med kardan. I övrigt är det i princip bolt-on. Kiip Spiiding! |
|
|
Problemet med hastighetsmäteran går att lösa med en cykeldator = billigt. Att motorfästena passar rakt av kanske stämmer.... MEN jag vet att det finns olika gjutningar på blocken och då naturligtvis en variant som fästena inte passar... Men är du lite händig och har en svets så löser sig det mesta... //Jesper |
|
|
OK, detta låter ju lovande.... Att det kan strula med hastighetsmätaren stämmer ju, men som tur väl är går det att bygga om lådor utan uttag för vajer så att dom funkar med det. Det finns visst lite händiga människor som gjort det. Men det kanske egentligen är enklare att skaffa lådan från E21, passar den direkt på 2,5 motorn?....det borde den ju göra när jag tänker efter lite! Så tanken med en E21 med småtrimmad 2,5 motor och 4.10 utväxling låter lockande....borde inte bli så vansinnigt dyrt heller. |
|
|
Inka: Har en fempetad låda med kardan om du är intresserad. Suttit i en 323-83 E21. RING snarast i så fall: 0708 - 83 69 30. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.