|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar när er "sista" diod på varräknaren släcks? Allså den mellan 7500-8000rpm. Mina alla släcks ganska fort.. men den sista har jag inte lyckats och få släckt :( kanske nåt som e fel? men då borde väl de vara fel på dom andra också.... Nån som kan svara på detta... hade varit väldigt uppskattat! | |
Agge |
Om det är likadant som på M5:an så måste du köra en stund med sportinställningen så ska den försvinna. Mvh //Agge |
|
Aha, mkt möjligt :) jag körde Utan "sport" nån annan som kan bekräfta detta? Mvh Dragan |
|
|
Den sista gula dioden släcks aldrig. /RS2 |
|
|
Hej Sista diod på m3 är mellan 8.500- 9.000rpm.Den släcks aldrig.Det är samma med de två dioderna innan 8.500.De lyser hela tiden. Dime M Länk |
|
|
dioden ska det vara Dime M Länk |
|
|
Dime: Kollade på din hemsida på dina bilder, och ser att din gula diod mellan 7500-8000rpm lyser när du kör på motorvägen?? din olje temp verkar ligga på 75-80 grader. Du menar väl att det bara är dom Röda som aldrig släcks ? Mvh Dragan |
|
| Den gula släcks inte heller alltså det är de tre sista som aldrig släcks. | |
|
Som jag sa den sista gula dioden släcks aldrig. :-) /RS2 |
|
|
Okej, nu förstår jag "Dime" tackar :) RS2 : Jaa, jag är lite yr :) missade de :( Men varför släcks aldrig den sista gula? max motor effekt uppnås juh vid 7900rpm? altså borde de vara "släckt" ända dit ? Tack så mkt för alla svar! Mvh Dragan |
|
|
effekttoppen ligger vid 7350 alltså ingen topp vid 7900 rpm som BMW anger. |
|
| Dime, är de på alla M3 e46 ? konstigt BMW inte ändrat på det i instruktions boken då... har dom missat nåt så stort? | |
|
Folk som har kört rullande landsväg har kommit fram till att effekten är lägre än vad BMW har angivit.Jag har varken bänkat eller varvat ut min inte än ialla fall:).Det jag skev grundas på saker som jag har läst här på forumet och på andra forum: här finns det lite: Länk MVH |
|
|
En tråd till ang detta Länk MVH |
|
|
Dime: Tackar så mkt för all info och länkarna :) En snabb fråga till eftersom du e så snabb på och svara :D Har du nån aning om hur man tar bort spärren så man kan titta på tv medans man kör? nån i Sverige som kan fixa detta? MVH |
|
|
Länk Dime M Länk |
|
|
det var tom -99.Du kan söka här på fårumet finns massor om det Sök under "spärr" eller "TV spärr" MVH Dime M Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.