AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.007

Fråga till M3 e46 ägare ...

Hej!

Jag undrar när er "sista" diod på varräknaren släcks? Allså den mellan 7500-8000rpm. Mina alla släcks ganska fort.. men den sista har jag inte lyckats och få släckt :( kanske nåt som e fel? men då borde väl de vara fel på dom andra också....

Nån som kan svara på detta... hade varit väldigt uppskattat!

Agge
Om det är likadant som på M5:an så måste du köra en stund med sportinställningen så ska den försvinna.

Mvh
//Agge

Aha, mkt möjligt :) jag körde Utan "sport" nån annan som kan bekräfta detta?

Mvh

Dragan
Den sista gula dioden släcks aldrig.

/RS2
Hej

Sista diod på m3 är mellan 8.500- 9.000rpm.Den släcks aldrig.Det är samma med de två dioderna innan 8.500.De lyser hela tiden.

Dime M
Länk
dioden ska det vara

Dime M
Länk
Dime:

Kollade på din hemsida på dina bilder, och ser att din gula diod mellan 7500-8000rpm lyser när du kör på motorvägen?? din olje temp verkar ligga på 75-80 grader. Du menar väl att det bara är dom Röda som aldrig släcks ?

Mvh

Dragan
Den gula släcks inte heller alltså det är de tre sista som aldrig släcks.
Som jag sa den sista gula dioden släcks aldrig. :-)

/RS2
Okej, nu förstår jag "Dime" tackar :)

RS2 : Jaa, jag är lite yr :) missade de :( Men varför släcks aldrig den sista gula? max motor effekt uppnås juh vid 7900rpm? altså borde de vara "släckt" ända dit ?

Tack så mkt för alla svar!

Mvh

Dragan
effekttoppen ligger vid 7350 alltså ingen topp vid 7900 rpm som BMW anger.
Dime, är de på alla M3 e46 ? konstigt BMW inte ändrat på det i instruktions boken då... har dom missat nåt så stort?
Folk som har kört rullande landsväg har kommit fram till att effekten är lägre än vad BMW har angivit.Jag har varken bänkat eller varvat ut min inte än ialla fall:).Det jag skev grundas på saker som jag har läst här på forumet och på andra forum:
här finns det lite:
Länk

MVH
En tråd till ang detta
Länk

MVH
Dime: Tackar så mkt för all info och länkarna :)
En snabb fråga till eftersom du e så snabb på och svara :D

Har du nån aning om hur man tar bort spärren så man kan titta på tv medans man kör? nån i Sverige som kan fixa detta?

MVH
Länk

Dime M
Länk
det var tom -99.Du kan söka här på fårumet finns massor om det
Sök under "spärr" eller "TV spärr"

MVH

Dime M
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.