|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som trådskaparen inget bläck i pos 15 i det OBD uttaget. Det efterfrågas utav Dis och SSS då jag frsöker köra dom. INPA fungerar via uttaget inne i bilen(OBD2) och även från motorrummet. För att läsa motorkoder enligt folkes beskrivning. Mina pin är på respktive kontakt: OBD2: 4,5,7,20 OBD: 1,2,4,7,12,14,16,17,19,20. Där 12,19,20 är någon form av jord. Kontakten på anslutningskabeln OBD: 7,15,16,17,19,20 där 20 är byglad från 17. Tips på vilka pinnar som behövs? T ex flytta pin 15 till 14 på kabeln alternativt bygla. /Uffe |
|
|
Hyfsat trådlyft... Försök undvika dubbelpostningar, bättre att hålla diskussionen i den andra tråden. Du kan som sagt inte ersätta pin 14 (batteri +12V) med pin 15 om du inte vill riskera att elda upp ditt interface. FP |
|
|
Okej! Jag har frågat liknande i andra trådar i samband med andra frågor, men hittade den här som passade mitt probelm på pricken. Därför postade även här. Jag vet ju inte direkt vilken "andra" tråd du menar. Men säkert någon av dom tre som jag postat i. Men som sagt ingen av dom har ju haft lika passande ämne. Tips på länk där funktionerna finns uppritade på stiften kanske jag ska fråga efter i s? Du känner ju till en del i frågan har jag kunnat utläsa. Mitt förslag på 14 var ju som sagt bara ett exempel. Men låg nära tillhands eftersom just det stiftet är udda mot andra uppsättningar. /Uffe |
|
|
Hittade en bra länk(om schemat stämmer) Länk /Uffe |
|
| Har fått igång DIS, körde INPA med lite olika tetser och övergick sedan till DIS och nu fick bilen kontakt via en Autoidentifiering. Gick däremot inte att komma åt så mycket. Startade dock inte med en Quick test. Något som man tydligen bör göra. Så det kan vara problemet tillsammans med att minnet i bilens olika funktioner kan ha varit "tilltäpt" på sina håll. Har ju haft problem med ratt/stolsminnet. Hittade tipset här i en annan tråd om att kortsluta bilen via batteripolerna. Bilen har nu stått så över natten och nu fungerar åtminstånde att lagra och återkalla minnespositioner igen :) Får se hur ratten beter sig efter första rundan. Kan tillägga att jag även har ett flång nytt batteri. Något jag fick på Biltemas fyraårsgaranti. Min garantitid löper ut i december. Var bara att svara "startproblem" på frågan vad som händer med bilen. Har även testat avbländningen på speglarna enligt tips från forumet. Har ju varit misstänksam mot dom gulnade ytterspeglarna. Men allt fungerar även här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.