|
|
|
|---|---|
|
Skiljer de något åt? eller är det bara drivaxlarna som e längre? Är 525ix drivlinan mer "skottsäker" än 325ix? Mvh: Micke | |
|
Att det är olika art. nr på fördelningslådorna kan man se här: Länk |
|
|
mm, såg att de va olika växellåda & framaxel oxå... frågan e om den e starkare... har inte E34:an stora "klumpen" i bak? |
|
|
de ser ut o vara störe "kron-hjul" på E34:an... de e ju aldrig sämre... |
|
|
Tror nog att 325ix också har stora klumpen bak, skisserna som visas kan ljuga en hel del. ZF växellådan i 525:an lär vara starkare än 325:ans iaf. I princip samma som i 328 och M3 (E36) |
|
| Anledningen till större kronhjul på E34 kan nog vara 1:1 på femman i stället för 0,8:1 på E30 325. | |
|
någon som hört något dåligt om 525ix drivlina? anledningen är att de kliar i fingrarna, turbo bygge. drömmen skulle vara o ha 350-400 driftsäkra hk. problemet är drivlinan tror jag. Känns att det e för mycket jobb att skarva dit drivlinan från tex: sierra cosworth. |
|
| Drivlinan på en sierra cosworth håller förövrigt inte heller för 400 hästar utan modifiering. | |
| e de så illa... Vad kan vara gränsen för 525ix -linan? | |
|
Jag har för mig att det finns folk på det här forumet som kör med 325iX och har kring 300hk. iX drivlinan har dessutom en del gemensamt med Jensen FFs system och den bilen fanns ju i versioner med uppåt 400hk... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| Jag har läst här på forumet att cosworthen och ixen har samma drivlina, kan vara så att det är fördelningslådan som är likadana men jag vet inte om det stämmer. Det var ett tag sen men sök så hittar du! | |
|
de e inte samma drivlina som cosworth. jag bygger nog mitt turbo projekt, sedan får vi se hur långt ja kommer med 325ix-driv... Använder man 525ix drivlina, så får man ta bak-klumpen från E28 528. Föra över innehållet från 525-klumpen till E28:an som sedan e bolt-on. Är det nu så att jag skulle ta drivlinan från 525ix, så e de inte så långt kliv till att använda motorn oxå från 525:an... Tips motages tacksamt! Micke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.