|
|
|
|---|---|
|
jag kollade Länk det hade bra priser på kompletta väghållningssatser till e34an. Passar även dessa till e32? Jag har för mig att de främre benen passar i alla fall men jag är inte säker, någon som kan bekräfta/dementera? BMW CS #5139 | |
|
E32: Länk E34: Länk År och modell valda på måfå men svaret på din fråga verkar vara ja. Mvh Björn |
|
|
Det verkar ju stämma då men tror ni även att de bakre passar? Jag har ju EDC nu men det fungerar ej och då hade det vara perfekt med en riktig väghållningssats istället. BMW CS #5139 |
|
|
De kanske passar men frågan är väl om inte bilarnas olika vikt kommer att påverka det hela... en 750 lär ju väga lite mer än en 520. //Magnus |
|
|
jag har precis hållt på med det där..bak passade vanliga till fem serien då nedre infästning är 22mm däremot får man byta övre fjäderbensfästningar då det är grövre stång på nivåregleringen,, fram passade dom rakt av,kolla dock grovleken på stötdämparen då dom byter 7 månaden 90- nivåregleringen kopplade jag bort i v-hjulhus fram bakom en plast i tre skruvar,,tog bort rören där och skarvhylsan mot en slang och sen var det bara att skruva ihop,så man får cirkulation i systemet..däremot fjädrar håller jag med 944_driver,,går inte med 5-serien, Dressa |
|
|
Hej Dressa menar du att stötdämparna från E34an passar men inte fjädrarna? Jag hade ju som sagt tänkt köpa en komplett väghållningssats men blir fjädrarna för klena för min tunga 750? Sänkningsfjädrarna borde väl vara lite hårdare än orginal? BMW CS #5139 |
|
|
fjädrarna passar,,men som sagt,..du har mer vikt än en e34,så jag rekomenderar ingenting..prova själv så vet du.. Dressa |
|
|
Ok tack då vet jag. BMW CS #5139 |
|
|
Fjädrarna är av olika diameter på E34 o E32 i bak! sen att dom har en annan fjäderkonstant är självklart då bilarna inte väger lika mycket. Har du en 750 måste du ha fjädrar anpassade för 750 o naturligvis även dämpare! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.