|
|
|
|---|---|
| jag skulle sälja min bmw 325 92 och det kom en kille o kolla på den ...helt plötsligt skruvar han ut kylar locket och en jäv... massa vatten sprutade upp. när jag sen skulle åka hem från mötes platsen var min motor temp på rött det va en bit hem så jag hällde i ungefär 2 liter rent vatten När jag sedan kom hem fylde jag expansionskärlet med vatten o glykol o skulle ta en test runda för att kolla om mitt problem var åtgärdat men NEJ tempen steg på röt efter 10 min igen. bytte termostat idag och det hjälpte inte vad kan det va för fel och vad ska jag göra???? kan det ha blivit en spricka av överhettningen ??? snälla help me!! | |
| Kan ju ha blivit en spricka av de...men du kan ju pröva att lufta systemet,kan ha kommit in luft. | |
|
jag fylde på nytt o lät motorn gå sen så skruvade jag på den där skruven som sitter precis vitt kylarvatten expansions kärlet det pyste o kom ut ånga,,,det hjälpte tydligen inte! shit asså min bil gick som en skollad makaron och nu allt detta!!!! kan det vara vatten pumpen att vattnet inte går runt i motorn tänkte nämligen byta vatten pump imorrn ok ok om nu toppen är sprucken att laga det hur mycket kostar det!! |
|
|
Du skall skruva på den skruven till de bubblar,och upprepa ett par gånger... Men i försej borde de inte kommit in så pass mkt luft att de skulle påverka på detta sett när de inte åkte ur så himla mycket vatten.. Hur länge körde du med tempen på rött då? |
|
| Prova att ställa bilen i en backe, så nosen pekar uppåt då kan man lättare få ut svår åtkomlig luft.... | |
|
Uppförsbacke Full värme i kupén. Kan görmma sig luft i värmepaketet också. Jag körde 200 mil. Dagen efter att jag kom hem, rasade vattenpumpen helt oprovocerat på väg till macken. Om du bytar pump se till att få den nyare med metall skovlar och inte samma med fiberskovlar. -Phil |
|
|
Tror helt klart på att de är luft i systemet. Lufta som en tok! Min bil : Länk |
|
|
Det var iaf så på min förra bil. Pressa på slangarna och försök mata ut så mycke luft som möjligt. Annars att köra in en vattenslang i ena delen och vrida på borde funka. då ingår även en renspolning av systemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.