AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
645

Sänkningsats

netsix
Är det nån som kan tipsa mig om lämplig sänkningsats till en E38. Måste man byta dämpare oxå eller räcker det med fjädrar? Vad kan det kosta på ett ungefär?
Skall även byta olja på den. Vad är det brukligt att man använder för olja, vet inte vad förra ägaren har hällt på. Den är servad på BMW verkstad hela tiden innan.

/netsix
Göran Berg
Jag har monterat en KAW fjäder sats på min tidigare E38. Titta på Länk

Jag valde 40/25 satsen. Fungerade bra med original dämparna.

520-E34/325-E36/735-E32/328-E36/740-E38/M3-E36/740-E38
Mi
542
Micke R
328i -98
Kolla in www.mh-gtr.com med exempel på satser till 7-serien.

Mvh / Micke R
Göran Berg
Micke R's leverantör säljer KAW's satser i Sverige. Bara att välja.

netsix
Ringde till mh-gtr, men det var någon som svarade som inte visste om priserna var ink eller exkl moms. Så sa hon till mig att jag kunde ringa 18:00 till ett mobilnummer fast dom har öppetider 12:00 - 17:00. Sedan efter ca 10 minuter ringde hon tillbaka och hade pratat med killen som håller i allt och han hade sagt att priserna var ink moms men att dom inte stämde utan jag kunde lägga på ca 500:-.
Riktigt oseriöst enligt mig.
Men tack för tipset ändå.

/netsix
Mi
542
Micke R
328i -98
- netsix.
Det var tråkigt att du inte kunde få klarare besked. Men jag tror inte du skall avskräckas.

Med reservation för att jag inte har hela bilden: Priserna varierar hela tiden lite beroende på D-marken och hur stora volymer som beställs vid varje inköpstillfälle.

Om du har tålamod tror jag att det är värt att ge dem en chans till, lite senare på eftermiddagen.

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Mi
542
Micke R
328i -98
Förresten står det på hemsidan "All prices in SEK and including VAT 25%" det betyder inkl. moms.

Mvh / Micke R
netsix
Såg inte det. Men man bör väl ha någorlunda kunnig personal som svarar i telefon.
Men, jag får väl ge dom en chans till.

/netsix
netsix
Jag beställde i allafall en sats utav mh så nu får vi se vad som händer.

/netsix
Mi
542
Micke R
328i -98
- netsix.
Jag hoppas och tror att det skall gå bra.
Jag har själv en sats på ingång och jag har kompisar som tidigare fått hjälp utan problem.

Mvh / Micke R..
netsix
Jag får krypa till korset med svansen mellan benen och be om ursäkt för min kritik jag riktade mot MH-gtr i mitt tidigare inlägg. Pratade med honom förut (Emanuel tror jag att det var) och han var väldigt trevlig och hjälpsam. Fick en bra förklaring till varför det blev som i förmiddags, var lite för snabb att kritisera. Han verkar kunna fixa fram det mesta till ett mänskligt pris. Jag hoppas och tror att det går bra för den här firman i framtiden.
Jag kan verkligen rekomendera alla andra till att kontakta dom om man vill rusta sin beemer lite.

Tack för tipset, Micke R

/netsix
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

När ändå sänkfjädrar är på tapeten så tänkte jag passa på att fråga om någon har någon erfarenhet av AP´s fjädrar ? Länk

netsix
Manuel, var det visst. Ursäkta.

/netsix
Göran Berg
Netsix, får jag fråga vad du gav för fjädrarna samt vilken sänkning du valde (F/B)?

netsix
Jag valde 60-25 (40 hade utgått). Enligt KAW skulle det bibehålla orginalstuket på bilen. Det blev lite mer än vad jag tänkt mig så jag beställde Bilstein dämpare runt om oxå. För hela kalaset så kostar det 8350:-, vilket är ett bra pris tycker iallafall jag.

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.